کشکول العالم/

قلع وقمع مقدسات؛ روش آل سعود برای عادیسازی روابط با صهیونیست ها

قلع وقمع مقدسات؛ روش آل سعود برای عادیسازی روابط با صهیونیست ها
شنبه 12 مرداد 1398 - 17:51

نظام عربستان همه چیزش عجیب و غریب است؛ از روابطش با آمریکا و همسایگانش و به راه انداختن جنگ ها و برخورد با ملتش تا اقدامات جدیدش در عرصه داخلی که تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و نهایتا سیاست عادی سازی روابطش با رژیم اشغالگر.

العالم ـ کشکول

نظام های عربی که پرچم عادیسازی روابط با رژیم اشغالگر را به دست گرفته اند، وبرای آن تبلیغ می کنند؛ در این راستا اقداماتی را اتخاذ می کنند که برای همه شناخته شده است؛ این نظامها زمانی از باشگاهای ورزشی اسراییلی برای مشارکت در مسابقات بین المللی که در این کشورها برگزار می شود، دعوت می کنند و زمانی همایش هایی تحت عناوین مختلف فرهنگی، اقتصادی و فکری با مشارکت شخصیتهایی اسراییلی برپا می کنند.

عربستان اما نحوه عادیسازی روابطش با رژیم صهیونیستی مانند دیگر سیاستهایش عجیب و غریب است؛ سیاست او در این راستا بسیار تحریک برانگیز است و هیچ ارزشی برای دین و مقدسات و اخلاق قائل نیست. نظام سعودی برای توجیه اقدامش در عادیسازی روابط تمام مقدسات اسلامی را از میان می برد و اصول دین را منکر می شود.

تمام جهان سرعت و شتاب عربستان برای عادیسازی روابط با 'اسراییل' را می بیند؛ این کشور به سرعت به ایجاد تفریحگاه های 'حلال' و برپایی مراسم و جشن هایی برای خوشگذرانی و عیاشی اقدام کرد؛ عربستان به جای آنکه در مسیر عادیسازی روابط مانند دوستانش در بحرین و امارات و پیش از آنها در مصر و اردن عمل کند؛ به سمت ریشه کن کردن هر آنچه که مقدس است، گام برمی دارد.

به عنوان نمونه، کساب العتیبی یک فعال سعودی که به سران عربستان نزدیک است، در توئیتی مسجد الاقصی را از هرگونه قدسیت دور می کند و جایگاه آن را تا حد مسجدی در محله خود تنزل می دهد.

العتیبی در توئیت خود نوشت: 'از نظر من هیچ جایی به جز عربستان تقدس ندارد و به جز خانه خدا در مکه مکرمه و مسجد نبوی در مدینه منوره هیچ مسجدی مقدس نیست. اما قداست قدس، یک قداست ادبی به عنوان یک خانه از خانه‌های خداست و مَثَل آن، مَثَل مسجد محله ماست'.

نمی دانیم زدودن قدسیت از دیگر مقدسات اسلامی برای توجیه کردن اقدام سروران خودت در عادیسازی روابط با 'اسراییل' چه ضرورتی دارد؟ چه چیزی شما را از عادیسازی روابط بدون توهین به مقدسات اسلامی باز می دارد؟ آیا برای شما کافی نیست که اماکن مقدسه در حرمین شریفین را به بهانه های واهی از میان بردید؟ آیا شما همان هایی نبودید که می خواستید مسجد نبوی و قبر رسول اکرم(ص) را منهدم کنید؟ زیرا از نظر شما غیرمقدس و شرک آلود است..

این فرد نادان می کوشد تا عادیسازی روابط با دشمن عرب و اسلام را توجیه کند؛ اما در دامی بزرگتر می افتد و از یاد می برد که عربها و مسلمانان با این آیه شریفه بزرگ شده و به آن انس گرفته اند: 'سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من ایاتنا انه هو السمیع البصیر'. در واقع این قدسیت را خداوند به مسجد الاقصی بخشوده است.

در پایان فقط می توانیم بگوییم: خداوندا ما را به خاطر آنچه که نادانان و جاهلانِ ما انجام می دهند، مؤاخذه نکن...

پربیننده ترین خبرها