رویای وزیر خارجه انگلیس برای تشکیل ائتلاف بین المللی جديد عليه ایران و روسيه

رویای وزیر خارجه انگلیس برای تشکیل ائتلاف بین المللی جديد عليه ایران و روسيه
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 08:45

دومینیک راب وزیر خارجه جدید انگلیس گفته که لندن به محض خروج از اتحادیه اروپا باید روابط خود را با کشورهای غیر اروپایی تقویت و با ایچاد اتحاد بین المللی با هدف مقابله با تهران و مسکو مبادرت کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دومینیک راب وزیر خارجه جدید انگلیس خاطرنشان کرده که لندن به محض خروج از اتحادیه اروپا باید روابط خود را با کشورهای غیر اروپایی تقویت کند. هدف مقابله با روسیه و ایران است.

راب نفر دوم در اردوگاه محافظه کاران و نفر دوم دولت است. او قبلاً وزیر امور برگزیت بود و اکنون ریاست وزارت خارجه را برعهده دارد. به نظر می رسد این سمت با پایان هفته دوم به مذاق او خوش آمده. راب از ایجاد یک اتحاد بین المللی جدید که ظاهراً مقر آن در لندن است و با هدف مقابله با مسکو و تهران، خبر داده است.

وی این موضوع را قبل از سفر کاری به آمریکای شمالی اظهار و خاطرنشان کرده، کشورهایی که این اتحادیه را تشکیل می دهند، از جمله با "تروریسم و ​​تغییرات آب و هوایی" به مبارزه خواهند پرداخت.

جالب اینجاست که این وزیر تازه به دوران رسیده انگلیسی گویا فراموش کرده که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از بسیاری از پیمان های بین المللی از جمله موافقتنامه آب و هوایی پاریس خارج شده، البته بماند که همچنان از گروه های مسلح در عراق و سوریه حمایت و از تروریست ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف نامشروع خود استفاده می کند.

پربیننده ترین خبرها