روسیه غرب را به حمایت از تروریست‌ها در سوریه متهم کرد

روسیه غرب را به حمایت از تروریست‌ها در سوریه متهم کرد
پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 00:38

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، کشورهای غربی را به بی توجهی به آنچه که در سرزمین های تحت اشغال تروریست ها در سوریه می گذرد، متهم کرد.

العالم - سوریه

دیمیتری پولیانسکی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که درباره سوریه و با موضوع بازداشت شدگان و مفقودان برگزار شد، افزود: جامعه بین المللی باید بیش از حرف برای بازسازی سوریه پس از بحران عمیقی که توسط نیروهای خارجی ایجاد و تشدید شد، کمک کنند.

وی یادآور شد: این نیروهای خارجی از برخی کشورهایی آمده اند که اکنون عمیق ترین نگرانی های خود را درباره شرایط انسانی در سوریه ابراز می کنند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: انتظار داشتیم همکاران غربی ما متقابلا درباره شرایط سرزمین های اشغالی توسط تروریست ها در سوریه هم گزارشی ارائه کنند و بگویند که در آنجا چه قانونی بر مردم حاکم است.

پولیانسکی اضافه کرد: به ما بگویند عدالت چگونه اجرا می شود و چند نفر بازداشت و چند نفر هم مفقود هستند. هرگز به این مسایل توجه نشده است.

وی با یادآوری تبادل زندانیانی که در سوریه انجام شده است، اظهار کرد: در 31 ژوئیه (11 مرداد) چهار مرحله عملیات تبادل زندانیان در سوریه تحت مدل "14 برای 15" انجام شد که در مجموع تحت فرایند شکل گرفته به وسیله "چارچوب آستانه"، 110 نفر آزاد شده اند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد پیش از استقرار این چارچوب، در نوامبر 2018 و فوریه و آوریل 2019 هم مشابه این اقدام، انجام شده است.

پولیانسکی افزود: در حال حاضر، ما با کارشناسان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی از طریق فرایند و روش های تدوین یافته کار می کنیم تا بانک اطلاعاتی افرادی که از سوی دولت سوریه و مخالفان آنها نگرانی مفقودی وجود دارد، اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه این همکاری ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: در یکم و دوم اوت، شهر "نورسلطان" میزبان سیزدهمین دو نشست بین المللی سوریه در "قالب آستانه" بود و درباره زندانی ها و مفقودان درگیری های سوریه کارگروهی تشکیل شد که روسیه، ترکیه و ایران و کارشناسان سازمان ملل و صلیب سرخ جزئی از آن هستند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: این فرایند منحصر به فرد در ایجاد اعتماد متقابل بین طرف های سوری موثر خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها