آکسفام: ۳۳۵ کودک یمنی طی یک سال گذشته کشته شدند

آکسفام: ۳۳۵ کودک یمنی طی یک سال گذشته کشته شدند
پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 11:55

یکی از نهادهای امدادی بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد که طی سال گذشته میلادی و در پی مشکلات ناشی از حملات ائتلاف سعودی، ۳۳۵ کودک یمنی جان خود را از دست دادند.

العالم - یمن

«آکسفام» که یک سازمان بین‌المللی امدادرسانی در جهت ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی متشکل از ۱۵ سازمان تابعه در ۹۸ کشور است، روز گذشته (چهارشنبه) گزارشی تکان‌دهنده درباره آمار تلفات انسانی کودکان یمنی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در حالی که حملات ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین ۱۳۹۴ با حمایت‌های گسترده تسلیحاتی و سیاسی غرب به ویژه آمریکا ادامه دارد، آکسفام خبر داده که ۳۳۵ کودک یمنی در سال گذشته میلادی کشته شدند.

این نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد، از نهم آگوست ۲۰۱۸ (۱۸ مرداد ۱۳۹۷) علاوه بر کشته شدن ۳۳۵ کودک یمنی، حدود ۶۰۰ کودک هم زخمی شده‌اند.

طبق اعلام آکسفام، تلفات کودکان یمنی طی یک سال اخیر در نتیجه حملات هوایی، انفجار مین‌ها و حملات خمپاره‌ای بوده است.

«محسن صدیقی» رئیس بخش یمن در آکسفام درباره تلفات کودکان یمنی گفت: «طی یک سال اخیر تقریبا یک کودک هر روز کشته شده است و خشونت، گرسنگی و بیماری تهدید روزانه زندگی یمنی‌ها بوده است».

وی افزود: «همه طرف‌های درگیر و کسانی که روی آنها نفوذ دارند، باید هم اکنون هر چه در توان دارند برای پایان دادن به این جنگ مرگبار انجام دهند».

پیشتر، حملات مکرر ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان، مدارس و بیمارستان‎‌ها با موشک‌های اهدایی واشنگتن انتقاد خود رسانه‌های آمریکایی و برخی مقام‌های این کشور را به دنبال داشته است.

طبق آمارهای سازمان ملل از زمان آغاز حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن، بیش از ۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها