واکنش سازمان ملل به درگیری خونین نیروهای وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن

واکنش سازمان ملل به درگیری خونین نیروهای وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن
شنبه 19 مرداد 1398 - 08:48

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد شنبه نسبت به درگیری های اخیر در جنوب یمن میان نیروهای وابسته به امارات موسوم به "کمربند ایمنی" با "نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن و مورد حمایت عربستان ابراز نگرانی کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، گوترش در بیانیه ای با ابراز نگرانی شدید نسبت به درگیری های خونین در عدن، تمامی طرف های درگیر را به توقف اقدامات نظامی دعوت کرد.

درگیری جمعه شب نیروهای وابسته به امارات و عربستان در منطقه "کریتر" عدن هشت کشته بر جای گذاشت. این درگیری ها از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان با بر جای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری همچنین روز چهارشنبه گزارش دادند که شورای انتقالی جنوب یمن، دیگر گروه وابسته به امارات با نیروهای وفادار به دولت مستعفی این کشور در نزدیکی کاخ "معاشیق" عدن درگیر شده اند.

درگیری زمانی آغاز شد که "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که در اختیار نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها