توقف اقدامات هادی علیه امارات با دخالت عربستان

توقف اقدامات هادی علیه امارات با دخالت عربستان
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 11:01

روزنامه ها به نقل از یک مقام دولتی یمن نوشتند عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن قصد داشت بلافاصله پس از درگیری های عدن در جنوب یمن، دست به اقدامات قاطعانه و جدی بزند اما با مداخله عربستان و درخواست او برای گرفتن مهلت تا پایان درگیری ها رو به رو شد.

العالم - یمن

این مقام دولتی گفت هادی قصد داشت تدابیر سختی علیه امارات اتخاذ کند که یکی از آنها اخراج این کشور از ائتلاف سعودی متجاوز به یمن به رهبری عربستان و نیز اخراج تمام نیروهای این کشور از یمن و شکایت رسمی از آن در شورای امنیت به اتهام حمایت از کودتا و تلاش برای تجزیه یمن بود.

بنا به گزارش های موجود، این مقام یمنی گفت که عربستان از همان نخستین روزهای شروع حوادث، از وی 5 روز مهلت خواسته است تا روند کودتا در عدن به سرانجام رسیده و کارها به روال عادی خود برگردد.

تحولات عدن

وزارت حمل و نقل دولت هادی نیز به نوبه خود دیروز یک شنبه از توقف فعالیت های خود در عدن خبر داد؛ روز قبل از آن نیز وزارت کشور این دولت فعالیت های اداره های وابسته به خود را در عدن تعطیل اعلام کرده بود.

در این بین شهر "شللا" در نخستین روز کاری خود پس از تعطیلات عید قربان تقریبا به طور کامل تعطیل بود.

"صالح الجبوانی"، وزیر حمل و نقل وابسته به منصور هادی پیش از این گفته بود در صورت تشکیل شورای انتقالی در عدن، دولت (هادی) چاره ای جز مسلح کردن نیروهای خود و انحلال گروه موسوم به شبه نظامیان امارات نخواهد داشت.

در مقابل شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است در واکنش به اظهارات ائتلاف نظامی عربستان و امارات که گفته بود این شورا از مراکز دولتی خارج شده است، اعلام کرد که نیروهایش را از پادگان ها و مراکز حساس عدن که به تازگی به تصرف درآورده است، خارج نمی کند.

هفته پیش نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوبی پس از درگیری هایی با نیروهای منصور هادی، پادگان ها و کاخ ریاست جمهوری را به تصرف خود درآوردند. کابینه منصور هادی نیز این اقدام را "کودتای تمام عیار" علیه خود دانسته و خواستار خروج نیروهای شورای انتقالی به عنوان پیش شرط مذاکره شد.

پربیننده ترین خبرها