ارتش سوریه به سوی یک پایگاه ترکیه در ادلب آتش گشود

ارتش سوریه به سوی یک پایگاه ترکیه در ادلب آتش گشود
پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 - 17:42

ارتش سوریه پست نهم دیده‌بانی نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر معره النعمان در شمال خان شیخون را با «سلاح‌های سنگین خودکار» مورد هدف گرفتند.

العالم - سوریه

درگیری ها در شمال سوریه همچنان به حدت و شدت خود باقیست و ارتش این کشور در مناطق جنوبی استان ادلب به پیشروی خود ادامه می دهد و مناطقی را در بخش شمالی استان حماه به محاصره کامل خود درآورده است که پایگاه دیدبانی نهم ترکیه در شهر مورک، در بخش مذکور قرار دارد.

رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه گزارش داد : نیروهای دولت سوریه به سوی یک پایگاه دیدبانی ترکیه در شمال غرب سوریه تیراندازی کردند ولی این تیراندازی تلفات نداشت.

نیروی هوایی سوریه روز دوشنبه گذشته به یک کاروان نظامی ترکیه در منطقه معره النعمان در استان ادلب حمله کرد. این کاروان به سوی جنوب ادلب حرکت می کرد در حالی که در جنوب این استان و نزدیک منطقه خان شیخون ارتش سوریه با گروه های تروریستی درگیر بود. دولت دمشق اعلام کرد که کاروان نظامی ترکیه برای پشتیبانی از گروه های تروریستی به سوی جنوب ادلب حرکت می کرد ولی دولت آنکارا با محکوم کردن حمله ارتش سوریه به کاروان نظامی ترکیه اعلام کرد که این کاروان راهی پایگاه دیدبانی نهم بود.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که آنکارا همچنان پایگاه دیدبانی نهم خود را با وجود کنترل ارتش سوریه بر منطقه استقرار این پایگاه حفظ خواهد کرد.

آکسوی افزود : پایگاه دیدبانی نهم ترکیه در شهر مورک با وجود سقوط این شهر در جای خود باقی خواهد ماند. نیروهای ارتش سوریه کنترل خان شیخون را به دست گرفتند و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیروز این خبر را اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها