انتقاد گروه‌های کشمیری از ابوظبی به‌ علت اعطای نشان افتخار به «مودی»

انتقاد گروه‌های کشمیری از ابوظبی به‌ علت اعطای نشان افتخار به «مودی»
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 19:09

مخالفان کشمیری دولت هند، اعطای عالی‌ترین نشان افتخار غیرنظامی امارات متحده عربی به نخست‌وزیر هند را محکوم کرده و آن را مایه شرمساری امت اسلام نامیدند.

العالم - آسیا

گروه‌های مخالفان دولت هند در کشمیر، ضمن اعتراض به اعطای بالاترین نشان افتخار غیرنظامی به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند «به دستور بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی، اعلام کردند چنین اقدامی، منعکس‌کننده خواست کل مردم امارات متحده عربی نیست.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، «سید عبدالله گیلانی» سخنگوی گروه «تحریک حریت» روز شنبه اقدام امارات متحده عربی در اعطای نشان افتخار به مودی را محکوم کرده و گفت: «این اقدام مایه شرمساری تمام امت اسلام است».

این سخنگو اعلام کرد: «این هدیه از سوی پادشاهی کشور اعطا شده است و صدای مردم امارات متحده عربی را منعکس نمی‌کند. از [کشورهای] دموکراتیکی مانند ترکیه و مالزی می‌خواهیم در اختلافات کشمیر مداخله کنند».

بن زاید روز گذشته در صفحه توئیتر نوشت که ظهر شنبه با نخست‌وزیر هند دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرده است.

اختلافات کشمیری‌ها و مودی از چهاردهم مرداد ماه امسال و پس از آن بالا گرفت که دولت هند در اقدامی کم‌سابقه و تنش‌زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد. نارندرا مودی مدعی است که خودمختاری کشمیر فقط باعث رواج فساد و رابطه‌سالاری شده بود اما قصد دارد این منطقه را دوباره به «شکوه پیشین» خود بازگرداند.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان اما با رد ادعاهای مقامات هندی، ضمن هشدار درباره طرح هند برای پاکسازی نژادی مسلمانان از منطقه جامو و کشمیر، گفت دولت دهلی‌نو به دنبال مداخله نظامی در بخش پاکستانی کشمیر است.

اعتراضات به لغو وضعیت ویژه خودمختاری در کشمیر تا کنون اعتراضات و تظاهرات‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است و قرار است گروهی از مخالفان هندی مودی نیز به این منطقه سفر کرده و وضعیت نقض حقوق بشر توسط سربازان هندی را در آن بررسی کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها