آمریکا 3 شرکت را در ارتباط با کره شمالی تحریم کرد

آمریکا 3 شرکت را در ارتباط با کره شمالی تحریم کرد
شنبه 9 شهريور 1398 - 08:39

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد سه شرکت را به اتهام مشارکت در حمل و نقل غیرقانونی فراورده های نفتی به کره شمالی تحریم کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش یونهاپ، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بامداد شنبه اعلام کرد: این کشتی ها در تایوان و هنگ کنگ مستقر هستند.

این سه شرکت عبارتند از حمل و نقل «چوی پانگ»، شرکت حمل و نقل «جوی زانگ» مستقر در تایوان و شرکت حمل و نقل «جوی چینگ» مستقر در هنگ کنگ.

این وزارتخانه همچنین دو فرد تایوانی و یک کشتی با پرچم پاناما را به خاطر مشارکت در فعالیت های مرتبط با کره شمالی تحریم کرد.

براساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این دو فرد به نام های «هوانگ وانگ کن» و «چن می هشیانگ» به ترتیب به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت «جوی پانگ» فعالیت می کنند چن همچنین مدیر و مالک شرکت «جوی زانگ» است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که هوانگ و دو نفر دیگر از یک کشتی با پرچم پاناما به نام «شانگ یوان بائو» برای انجام حداقل دو انتقال به کشتی های کره شمالی در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده اند.

این گزارش می افزاید آنها به این ترتیب بیش از ۱.۷ میلیون لیتر فرآورده نفتی به کره شمالی منتقل کرده اند اما هوانگ و شرکای وی به دروغ گزارش دادند که این محصولات به فیلیپین ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر کره شمالی مجاز به واردات ۵۰۰ هزار بشکه یا نزدیک به ۸۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی در سال است.

«سیگال ماندلکر» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: شرکت های حمل و نقل که با کره شمالی تجارت می کنند خود را در معرض خطر تحریم های قابل توجهی قرار می دهند.

وی افزود: وزارت خزانه داری آمریکا اشخاص و کشتی های درگیر در حمل و نقل غیرقانونی کشتی به کشتی با کشتی های دارای پرچم کره شمالی را تحریم می کند.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک مورد تحریم های بین المللی از جمله تحریم سوخت قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها