یک خبر چند خط تحلیل؛

محور شرافت در مقابل محور بلاهت.. از کوزه همان برون تراود که در اوست

محور شرافت در مقابل محور بلاهت.. از کوزه همان برون تراود که در اوست
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 14:45

العالم - لبنان

خبر:

مثل همیشه واکنش سران محور شرافت و عظمت و مقاومت و محور ننگ و خیانت در قبال عملیات قهرمانانه حزب الله در پادگان افیفیم در شمال فلسطین اشغالی زمین تا آسمان با هم فرق دارد؛ سران محور آزادگی از مردان خود دفاع می کنند در حالی که محور ننگ و خفت از اربابان خود، قاتلان کودکان فلسطینی و غاصبان قدس دفاع می کنند.

تحلیل:

  • مثل همیشه سرکرده های محور ننگ و خیانت خود را پشت دیوار "عقلانیت" پنهان کردند؛ انور قرقاش، وزیر مشاور در امور سیاست خارجی امارات از ضرورت انحصار اختیار جنگ و صلح در دست دولت لبنان حرف زد. احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب هم با اتخاذ همین موضع از این که "یک گروه یا حزب خاص درباره مسائل سرنوشت سازی همچون جنگ تصمیم گیرنده باشد" انتقاد کرد. در این بین از همه وقیح تر پرچمدار مزدوری و خیانت و ننگ و حقارت یعنی وزیر خارجه بحرین، خالد بن احمد آل خلیفه بود که در کمال وقاحت با دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت و از "تجاوز" حزب الله به "اسرائیل" انتقاد کرده و از بحرینی ها خواست بلافاصله لبنان را ترک کنند.
  • این اولین بار نیست که وزیر خارجه آل خلیفه از رژیم صهیونیستی دفاع می کند؛ او پیش از این با وقاحت هر چه تمام تر با دفاع از تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به عراق، لبنان و سوریه و حتی یمن گفته بود: "این ایران است که با سپاه پاسدارنش و با حزب الله اش و با حشد الشعبی اش در عراق و حوثی هایش در یمن به ما اعلام جنگ کرده است. بنابراین هر کس که به این کشور و هوادارنش حمله کند نه تنها محکوم نمی شود بلکه از خود دفاع کرده است". البته نباید ضمیر جمع (ما) خالد را در جمله اش نادیده گرفت زیرا او رژیم غاصب خود که بحرین را اشغال کرده است با رژیم صهیونیستی را جمع بسته است.
  • توصیف خالد آل خلیفه به عنوان وزیر خارجه بحرین، توهین به ملت شریف و بزرگ بحرین است. و چه ننگ بزرگی است که چنین خائنی وزیر خارجه ملت بحرین باشد. او فقط وزیر خارجه آل خلیفه، از نسل خائنان است.
  • همه جهانیان بخصوص ملت های عرب، ظلمی را که ملت بحرین به خاطر وجود و حکومت این مزدوران صهیونیست متمحل می شوند درک می کنند. حال وقتی که این خاندان منفور این چنین علنی به آرمان عرب و قدس خیانت می کنند می توان به عمق و شدت رنجی که ملت بحرین به خاطر وجود آنها متمحل می شوند پی برد.
  • ما انتظار داشتیم اتحادیه عرب بحرین را به دلیل خیانت به آرمان فلسطین از این اتحادیه اخراج کنند اما ناگاه به خود آمدیم و دیدیم که دبیر کل همان اتحادیه هم خود کینه ای هم سطح آل خلیفه از آرمان فلسطین و محور مقاومت دارد. چرا که او هم با نادیده گرفتن مواضع شرافتمندانه میشل عون، رئیس جمهور لبنان و تمام گروه های لبنانی در قبال تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، از اینکه به قول وی، حزب الله اختیار جنگ با "اسرائیل" را به انحصار خود درآورده است برای ملت لبنان ابراز نگرانی می کند.
  • حال اگر از مواضع سفله گان درباره عملیات قهرمانانه حزب الله بگذریم، مواضعی هم هستند که مایه سرافرازی عرب و مسلمانان شده اند. به عنوان مثال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عملیات حزب الله در نخستین روز ماه محرم را تجلی شعار "هیهات منا الذله" دانسته است. حماس نیز این عملیات را حق مقاومت اسلامی در دفاع از ملت لبنان در مقابل تجاوز وحشیانه و قلدرانه دانسته است. جهاد اسلامی نیز اجرای این عملیات را به رزمندگان مقاومت تبریک گفته است. جنبش انصار الله هم پاسخ حزب الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی را سیلی دردناکی بر صورت رژیم هایی دانست که به امت اسلامی خیانت کرده و از صهیونیست ها صهیونیست تر شده اند... آری این محور ملت های عربی و اسلامی، محور عظمت و شرافت است که رو در روی محور ننگ و خیانت ایستاده است و از قدیم گفته اند "از کوزه همان برون تراود که در اوست".

پربیننده ترین خبرها