موضع بحرین و امارات علیه حزب‌الله به مذاق نتانیاهو خوش آمد

موضع بحرین و امارات علیه حزب‌الله به مذاق نتانیاهو خوش آمد
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 16:30

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از اظهارات مقامات بحرینی و اماراتی علیه پاسخ حزب‌الله به ارتش اسرائیل، مدعی شد این نشانه وقوع تغییرات بنیادین در غرب آسیا است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از اظهارات وزرای خارجه بحرین و امارات عربی متحده در محکومیت پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله به تجاوزات مکرر اسرائیل به حریم هوایی سوریه و لبنان، استقبال کرد.

نتانیاهو طی سخنرانی در آغاز جلسه کابینه رژیم صهیونیستی گفت: «انگار دوران [ظهور] مسیح [یهودی] است، در هر صورت این مسئله نشان‌دهنده تغییرات بنیادینی است که در خاورمیانه (غرب آسیا) رخ داده است».

«خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین دو روز پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: «تجاوز یک کشور به کشوری دیگر، در قانون بین‌الملل ممنوع است. اینکه کشوری در مقابل درگیری‌هایی که در مرزش انجام شده و مردمش در خطر قرار گرفته‌اند، فقط نظاره‌گر باشد، کاهلی در مسئولیت‌پذیری است».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی درباره نزدیک شدن برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رژیم اسرائیل توضیح داد: «حتی جهان عرب فهمیده که ستیزه‌جویی ایران نه تنها اسرائیل بلکه تمام منطقه را به خطر می‌اندازد. من از کشورهای بیشتری می‌خواهم که در برابر ستیزه‌جویی ایران و نوابش بایستند».

این مقام صهیونیست با تکرار ادعای ارسال تسلیحات از ایران به گروه‌های مقاومت در منطقه، افزود که اسرائیل در آشکار و پنهان تلاش می‌کند تا مانع رسیدن سلاح‌های نقطه‌زن ایرانی به دست حزب‌الله و دیگر گروه‌ها شود.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که نیروهای حزب‌الله روز یکشنبه در واکنش به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه و لبنان، یک خودروی زرهی ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک ضدتانک قرار داد.

بامداد سوم شهریورماه دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی همزمان با نقض حریم هوایی لبنان و با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، به جنوب بیروت تجاوز و حمله کردند. پس از آن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» تهدید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید. از سوی دیگر چهارشنبه گذشته ارتش لبنان اقدام به شلیک به سوی سه پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در مرزهای خود کرد.

نصرالله شامگاه شنبه نیز در هشدار جدیدی به صهیونیست‌ها، گفت پاسخ مقاومت این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی صورت بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها