دولت هادی مذاکره با «متحدان» امارات را رد کرد

دولت هادی مذاکره با «متحدان» امارات را رد کرد
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 16:33

وزیر کشور دولت مستعفی یمن ضمن تأکید بر عدم مذاکره با «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) اعلام کرد، عدن با جنگ یا صلح، از نیروهای اماراتی پس گرفته خواهد شد.

العالم - یمن

«احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن اعلام کرد، این دولت با «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که مورد حمایت امارات است، بر سر میز مذاکره نخواهد نشست.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، این صحبت‌های المیسری تأکیدی بر مخالف بودن دولت مستعفی یمن با دعوت عربستان سعودی برای گفت‌وگو با المجلس‌الانتقالی در جده است.

قرار بود امروز جلسه‌ای برای گفت‌وگوی دولت هادی با المجلس الانتقالی که شب گذشته اعضایش وارد عربستان شدند، در جده برگزار و طرفین با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما دولت هادی المجلس الانتقالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

المیسری گفت: دولت [هادی] به عدن بازخواهد گشت با جنگ یا صلح؛ و ارتش ملی یمن برای این موضوع آماده است.

بعد از آنکه دولت هادی و عربستان سعودی نتوانستند ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را از سر راه بردارند، بناچار شهر عدن را پایتخت موقت دولت هادی نام‌گذاری کردند.

این اظهارات وزیر کشور دولت مستعفی یمن در حالی اعلام می‌شود که «عیدروس الزبیدی» رئیس المجلس الانتقالی در دومین سفر خود در کمتر از دو هفته اخیر شب گذشته وارد جده شده است.

«نزار هیثم» سخنگوی المجلس الانتقالی اعلام کرد، سفر الزبیدی و هیأت همراه به سعودی به دعوت این کشور و برای مذاکراه جهت پایان بحران در جنوب یمن صورت گرفته است.

عربستان سعودی اخیرا طرف‌های درگیر در جنوب یمن را برای انجام مذاکره با جده فراخواند اما دولت مستعفی یمن اعلام کرد، المجلس الانتقالی باید ابتدا از تمام سازمان‌ها و اماکن نظامی که به زور سلاح بر آن مسلط شده، عقب بنشیند.

جنگ در جنوب یمن از 19 مرداد که نیروهای تحت حمایت امارات کنترل عدن را در دست گرفتند، وارد فاز پیچیده‌تری شد. اخیرا «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات خواستار گفت‌وگوی دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» با شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات شد.

پربیننده ترین خبرها