احیای روابط با سوریه در صدر تبلیغات نامزدهای انتخابات تونس

احیای روابط با سوریه در صدر تبلیغات نامزدهای انتخابات تونس
پنج‌شنبه 14 شهريور 1398 - 15:35

موضوع احیای روابط دیپلماتیک با سوریه در صدر برنامه‌های اغلب نامزدهای ریاست‌جمهوری تونس قرار گرفته است و برخی از آن‌ها قطع ارتباط با سوریه را «اشتباه فاحش» خوانده‌اند.

العالم - تونس

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری تونس از روز دوشنبه ۲ سپتامبر(۱۱ شهریور) آغاز شده و تا ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) ادامه خواهد داشت و موضوع احیای روابط دیپلماتیک با دمشق نیز در صدر برنامه‌های نامزدهای انتخابات قرار گرفته است.

در حالی که برخی از نامزدهای انتخابات برای احیای روابط با سوریه در صورت پیروزی در انتخابات متعهد شده‌اند، برخی دیگر درباره فواید احیای این روابط برای ملت سوریه و تونس سوالاتی مطرح کرده و برخی دیگر نیز احیای این روابط را به وجود «اجماع عربی» منوط کرده‌اند.

در همین ارتباط خانم عبیر موسی یکی از نامزدهای انتخاباتی گفت: «قطع روابط با سوریه اشتباه فاحش بود، ما مخالف دخالت در امور داخلی کشورها هستیم، الباجی قائد السبسی رییس‌جمهور سابق نیز وعده احیای روابط با سوریه را داده بود اما به وعده‌اش عمل نکرد.

وی افزود: ما قصد داریم این رویکرد را اجرا کنیم و این موضوع جزء نخستین تصمیماتی خواهد بود که در صورت کسب رأی اعتماد ملت تونس، خواهیم گرفت».

فارس

پربیننده ترین خبرها