سیاست خارجی و بازار داغ رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تونس

سیاست خارجی و بازار داغ رقابت های انتخابات ریاست جمهوری تونس
پنج‌شنبه 14 شهريور 1398 - 19:19

در حالی بازار رقابت میان بیست‌وشش نامزد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تونس که کمتر از دو هفته دیگر برگزار می شود، داغ است، پرونده روابط خارجی از مهمترین شاخصه هایی است که نامزدها می توانند با تمرکز بر آن شانس خود را برای پیروزی در انتخابات افزایش دهند.

العالم-تونس

به گزارش شبکه العالم، با توجه به اینکه مساله روابط خارجی یکی از مهمترین اختیارات رئیس جمهوری در قانون اساسی تونس محسوب می شود، نامزدهای ریاست جمهوری با مانور دادن بر روی این مساله و موضع گیری های خود در عرصه سیاست خارجی، سعی در جلب افکار عمومی دارند.

با توجه به اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس از طیف های مختلفی تشکیل شده و رویکردهای متفاوت و گاها متضادی را در عرصه های مختلف دارند، اما همگی بر لزوم ایفای نقش سازنده تونس در حل بحران لیبی و در راستای منافع تونس تاکید دارند.

"احمد الصافی سعید" نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس در این خصوص می گوید: لیبی جایگاه استراتژیک بسیار برجسته و مهمی برای ما و برای همه اعراب دارد و نباید آن را به دستان ترکیه، فرانسه و ایتالیا بسپاریم.

"یوسف الشاهد" نیز بر اهمیت جایگاه الجزایر در سیاست خارجی تونس و قدم گذاشتن در مسیر رشد و پیشرفت در چارچوب اتحاد مغرب عربی تاکید دارد.

آفریقا از اهمیت بسیاری در نزد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور برخوردار است، چنانکه بسیاری از آنان بر لزوم گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی تاکید دارند.

"مهدی جمعه" رئیس حزب البدیل تونس و دیگر نامزد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تونس نیز وعده داده که در صورت پیروزی در این انتخابات، روابط سیاسی سوریه و تونس از سر گرفته می شود.

پربیننده ترین خبرها