نامزدی میلیونر تونسی از زندان برای انتخابات ریاست جمهوری!

نامزدی میلیونر تونسی از زندان برای انتخابات ریاست جمهوری!
جمعه 15 شهريور 1398 - 20:53

​​​​​​​روزنامه فاینشنال تایمز مقاله ای با عنوان "شرکت برلوسکونی تونس در انتخابات از زندان " منتشر کرد که به نبیل قروی میلیونر تونسی برای نامزدی در  ریاست جمهوری اشاره دارد.

العالم - تونس

نبیل قروی چندین روز پیش از تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد.

"هبه صالح " نویسنده این مقاله نوشته است: هواداران قروی، «یوسف شاهد» نخست وزیری کنونی را به خاطر زندانی کردن این میلیونر تونسی سرزنش کردند، قروی به اتهام فرار از مالیات و پولشویی بازداشت شده است و هوادرانش معتقدند این اتهامات به سال 2016 باز می گردد و نخست وزیر فعلی با زنده کردن آنها سعی در حذف رقیب دارد.

نکته قابل توجه این است که تا زمانی که دستگاه قضا وی را محکوم نکند وی خواهد توانست از زندان در انتخابات شرکت کند.

این نویسنده نوشت: نامزدی قروی در انتخابات در کنار شخصیت های قوی و برجسته دیگری مانند وزیر دفاع، معاون رئیس مجلس، عبدالفتاح مورو یکی از رهبران حزب النهضه؛ پیش بینی ها درباره سرونوشت سیاسی در تونس را دشوار کرده است. تونس تنها کشور عربی است که انقلاب جوانان در آن به ثمر نشست و به گفته خیلی ها نمونه موفق انتقال دموکراتیک قدرت است.

این نویسنده انتخابات آتی تونس را تحول مثبتی برای فضای سیاسی این کشور دانست زیرا به قطب بندی های انتخابات سال 2011 میان اسلام گرا و لائیک ها پایان خواهد داد.

این نویسنده گفت: دلیل آن نیز انعطاف پذیری جنبش النهضه و تمایل برای دست یافتن بر راه حل میانه ای با رقیبان سیاسی خود است زیرا اوضاع نامناسب اقتصادی کشور موجب شده تا مردم به کسانی رای دهند که در صدد بهبود اوضاع معیشتی آنان هستند .

گفتنی است شرایط موجود اقتصادی موجب درخشش قروی شده که دارای رسانه و شبکه تلویزیونی تاثیرگذاری است. شمار زیادی وی را به برلسکونی ایتالیا شبیه می دانند زیرا حزب حاکم ندای تونس را که بقایای نظام قدیم و لائیک ها و راستگراها را برای رقابت با حزب النهضه در انتخابات گذشته گرد هم آورده بود را حمایت کرد اما در نهایت حزب مستقل قلب تونس را تاسیس کرده است.

علیرغم آگاهی مردم تونس از اتهامات وی، اما حضور مداوم وی در رسانه ها و کمک های پزشکی و غیر پزشکی به فقرا و نیازمندان تونس، به ویژه در شرایط نامناسب اقتصادی و افزایش بیکاری میان تونسی ها، برای وی هواداران و طرفداران زیادی دست و پا کرده است.

پربیننده ترین خبرها