راهیابی احتمالی «قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات تونس

راهیابی احتمالی «قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات تونس
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 00:20

برخی از اعضای کمپین انتخاباتی طرفدار «قیس سعید» و «نبیل القروی» (نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس) می‌گویند که دو نامزد مذکور به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس راه یافته‌اند.

العالم-تونس

یکی از اعضای کمپین انتخاباتی طرفدار و حامی حزب «قلب تونس» مدعی شد که نبیل القروی نامزد این حزب به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافته است.

وی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که «طبق شمارش اولیه آرا، مطمئن شده ایم که نبیل القروی به دور بعدی راه پیدا کرده است».

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز گزارش داد که قیس سعید دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس می‌گوید که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین آرای به دست آمده در دور اول انتخابات به وی اختصاص دارد.

انتخابات روز یکشنبه دومین انتخابات ریاست‌جمهوری تونس پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ است که به سرنگونی رژیم بن علی و متواری شدن وی به عربستان سعودی منجر شد.

به گزارش اسکای نیوز، عبدالفتاح مورو نامزد حزب النهضه در جایگاه سوم و عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع سابق این کشور در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری تونس، هفدهم نوامبر (۲۰۱۹) برگزار شود اما مرگ «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت.

السبسی، ۲۵ جولای گذشته در ۹۲ سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر کرده طی مهلت ۹۰ روزه رئیس جمهور جدید انتخاب شود، «محمد الناصر» رئیس پارلمان مسئولیت‌های او را بر عهده گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها