ریاض: از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حمایت می‌کنیم

ریاض: از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حمایت می‌کنیم
شنبه 6 مهر 1398 - 12:37

یک مقام سعودی با استقبال از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، مدعی شد که ریاض از مسیر مسالمت‌‌آمیز برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

العالم - سوریه

«ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شب گذشته (جمعه) در نشست کشورهای عضو گروه موسوم به «مجموعه کوچک کشورها» در نیویورک گفت که عربستان سعودی از تشکیل کمیته قانون اساسی و راه‌حل سیاسی برای حل بحران در سوریه استقبال می‌کند.

به نوشته روزنامه الریاض، او گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی بر مبنای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت صورت می‌گیرد و عربستان به همراه «مجموعه کوچک کشورها» از تمامیت ارضی سوریه و تلاش‌های «گیر پدرسون» حمایت می‌کند.

«مجموعه کوچک کشورها» متشکل از آمریکا، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه، آلمان، مصر و اردن است که در سپتامبر سال ۲۰۱۸ تشکیل شد و اساسنامه خود را به نماینده وقت سازمان ملل در امور سوریه تحویل داد.

ثامر السبهان همچنین گفت که برای ایجاد چارچوب سیاسی برای نیل به یک راه‌حل عادلانه، باید تمامی گروههای مسلح از خاک سوریه خارج شوند.

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه روز گذشته به نقل از «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در سوریه، گفت که اولین جلسه کمیته قانون اساسی قرار است در تاریخ ۳۰ اکتبر آتی (هشت آبان) برگزار شود.

این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که ۵۰ نفر از آنان، حامی دولت سوریه، ۵۰ نفر حامی طرف دیگر و ۵۰ نفر نیز مربوط به جامعه مدنی است. پس از آن، کمیته کوچکی متشکل از ۴۵ عضو تشکیل می‌شود که ۱۵ نفر حامی دولت سوریه، ۱۵ نفر حامی طرف دیگر و ۱۵ نفر حامی جامعه مدنی هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها