شایعه تعرض به زائران ایرانی در جنوب عراق

شایعه تعرض به زائران ایرانی در جنوب عراق
دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:43

شایعه وقوع حادثه یا تعرض به زائران ایران در جنوب عراق صحت ندارد.

العالم ـ عراق

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در استان بصره در جنوب عراق گزارش داد که هیچ حادثه یا تعرضی به زائران ایران در محور شلمچه و دیگر نقاط این استان انجام نشده و شایعات منتشر شده، فاقد هر گونه واقعیت است.

این منبع تاکید کرده که در استان بصره هیچگونه حادثه یا تعرضی به زائران ایرانی رخ نداده است و شایعات در این خصوص با هدف تخریب روابط برادرانه دو کشور و تحت الشعاع قرار دادن مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) صورت می گیرد.

به گفته وی، طی روزهای اخیر تنها یک مورد حادثه رانندگی برای زائران ایرانی رخ داد که طی آن یک زائر ایرانی که با دوچرخه به عراق آمده بود، در تصادف با خودرو جان خود را از دست داد.

این منبع در خصوص وضعیت کلی استان بصره و حرکت زائران نیز گفت که با هماهنگی های انجام شده ، روند ورود زائران ایرانی در حال انجام است و فقط در زمینه حمل و نقل مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به 10 برابر شدن تعداد ورود زائران ایرانی در این ایام نسبت به سال قبل گفت: در سال گذشته در این ایام به طور متوسط دو تا سه هزار نفر بود اما امسال به 20 هزار نفر رسیده است.

این منبع خواستار توجه بیش از پیش به موضوع حمل و نقل زائران ایرانی از مسیر شلمچه به بصره شده و گفته که این موضوع در صورت افزایش تعداد زائران در روزهای آتی حادتر خواهد شد.

سال گذشته حدود دو و نیم میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند و پیش بینی می شود این رقم امسال با توجه به لغو روادید، به سه تا چهار میلیون نفر برسد.

پربیننده ترین خبرها