یک منبع یمنی:

شماری از نظامیان سودانی «عدن» را ترک کردند

شماری از نظامیان سودانی «عدن» را ترک کردند
سه شنبه 16 مهر 1398 - 19:12

یک منبع نظامی یمنی گفت که نظامیان سودانی دوشنبه شب شهر عدن در جنوب یمن را ترک کردند و نیروهای اماراتی نیز برای خروج از این شهر آماده می‌شوند.

العالم - یمن

یک منبع نظامی گفت که نیروهای اماراتی برای خروج از تعدادی از پایگاه‌های نظامی خود در شهر عدن در جنوب یمن و دو شهر «المخأ» و «الخوخه» در غرب این کشور آماده می‌شوند.

به گفته این منبع، این تحرکات در راستای طرح احتمالی باز استقرار نیروهای وابسته به ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

طبق گزارش وبگاه یمنی «المصدر اون لاین»، یگان‌های نظامی متشکل از نظامیان و خودروهای نظامی تحرکات خود به سمت بندر الزیت را آغاز کرده‌اند اما نیروهای اماراتی مستقر در جنوب و غرب کشور به طور کامل از آنجا خارج نشده‌اند و شماری از نیروهای اماراتی همچنان در اردوگاه ائتلاف عربی در البریقه در غرب عدن، حضور دارند.

منبع مذکور همچنین گفت که نیروهای سودانی مستقر در مقر نیروهای ائتلاف عربی و پایگاه نظامی العند در دو استان عدن و لحج (جنوب یمن)، دوشنبه شب (دیشب) بندر الزیت را ترک کردند.

این منبع بدون اشاره به مقصد بعدی نظامیان سودانی، افزود که یک گروه از نظامیان سودانی با خودروهای نظامی از طریق بندر الزیت، شهر عدن را ترک کردند و احتمال آن می‌رود که نظامیان سودانی به نیروهای اماراتی برای اجرای مأموریت‌های مشترک در راستای بازاستقرار نیروها در چند روز آینده، بپیوندند.

بر پایه این گزارش، نظامیان سودانی که دیشب شهر عدن را ترک کردند پیشتر در مقر ائتلاف عربی و اردوگاه «بئر احمد» و تعدادی از پایگاه‌های نظامی وابسته به این ائتلاف در مناطق ساحل غربی مستقر بودند.

سودان از جمله کشورهایی است که در مقابل پول عربستان، صدها نیرو به یمن اعزام کرده است تا به ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم و ارتش یمن کمک کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها