اتحادیه عرب شنبه نشست فوق‌العاده درباره عملیات ترکیه برگزار می‌کند

اتحادیه عرب شنبه نشست فوق‌العاده درباره عملیات ترکیه برگزار می‌کند
پنج‌شنبه 18 مهر 1398 - 12:38

اتحادیه عرب اعلام کرد، روز شنبه نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه برگزار خواهد کرد.

العالم- ترکیه

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار است نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز شنبه (۱۲ اکتبر جاری) بنا به درخواست مصر برگزار شده و اعضا مساله حمله ترکیه به خاک سوریه را بررسی خواهند کرد.

ترکیه بعد از ظهر روز چهارشنبه عملیات گسترده‌ای را علیه مناطق تحت کنترل کردها بر شمال شرق سوریه آغاز کرد، به نظر می‌رسد آنکارا این اقدام را با چراغ سبز واشنگتن که نیروهای خود را از نقاط مرزی خارج کرد، انجام داد.

حسام زکی افزود: آنچه رخ داده همان حمله‌ای غیرقابل قبول علیه حاکمیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه عرب است.

پس از موضع‌گیری متناقص آمریکایی‌ها نسبت به این عملیات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه این عملیات را ایده بدی دانست و گفت:‌ واشنگتن با این حمله موافق نیست. دو عضو مجلس سنای آمریکا نیز روز چهارشنبه از پیشنهادی با هدف مجازات ترکیه به صورت جدی خبر دادند.

شورای امنیت نیز امروز (پنج‌شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را پشت درب‌های بسته برای بررسی این حمله برگزار می‌کند. نشست شورای امنیت به درخواست بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان و انگلیس برگزار می‌شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها