5/ گزارش لحظه به لحظه خبرنگار العالم؛

جزئیات توافق بزرگ کُردها با دمشق/ ارتش سوریه وارد منبج شد/ نیروهای تروریست مورد حمایت ترکیه هم عازم «منبج» شدند/ حمله هوایی ترکیه به کاروان خبرنگاران

جزئیات توافق بزرگ کُردها با دمشق/ ارتش سوریه وارد منبج شد/ نیروهای تروریست مورد حمایت ترکیه هم عازم «منبج» شدند/ حمله هوایی ترکیه به کاروان خبرنگاران
يکشنبه 21 مهر 1398 - 11:28

ترکیه چهارشنبه 17 مهر، پس از اعلام رجب طیب اردوغان، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد، این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.

العالم - سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.

همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف تکاپو برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه را آغاز کردند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز اول تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز دوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز سوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز چهارم تجاوز ترکیه به شمال سوریه


►گزارش لحظه به لحظه از عملیات نظامی ترکیه به سوریه

23:20 | توافق بزرگ کُردها با دمشق؛ ارتش سوریه کنترل مرز با ترکیه را در اختیار می‌گیرد

بر اساس توافقی که کُردها با دولت سوریه امضا کردند، ارتش سوریه کنترل مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت. (جزئیات بیشتر)


23:05 | اردوغان: به اراضی سوریه چشم طمع نداریم

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که این کشور هیچ گونه چشم طمعی به سرزمین‌های سوریه ندارد، بلکه در برابر کسانی که می‌خواهند این کشور را تجزیه کنند ایستاده است. (جزئیات بیشتر)


22:06 | نیروهای تروریست مورد حمایت ترکیه هم عازم «منبج» شدند

با ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر منبج، تروریست‌های ارتش آزاد سوریه نیز نیرو و خودروهای نظامی خودر ا به سوی این شهر روانه کردند. (جزئیات بیشتر)


21:00 | ارتش سوریه وارد منبج شده است

خبرگزاری «شمال» وابسته به کردهای سوریه از حضور خودروهای ارتش سوریه در ورودی شهر منبج خبر داده است.

کاروان نیروهای ارتش سوریه در ورودی شهر منبج


20:42 | تلویزیون سوریه از حرکت ارتش سوریه به شمال این کشور برای مقابله باتجاوز ترک ها خبر داد

20:01 | کردهای سوریه آمریکا را تهدید کردند

فرمانده کل شبه نظامیان کُرد موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) در دیدار با معاون نماینده آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت که در صورتی که آمریکا اقدامی برای توقف عملیات ترکیه در شمال سوریه و حمایت از کُردها انجام ندهد، کردها به همپیمانی با روسیه و نظام سوریه متوسل می شوند. (جزئیات بیشتر)


19:27 | المیادین: ارتش سوریه به زودی وارد «منبج» و «عین‌العرب» خواهد شد

منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه طی 48 ساعت آینده وارد «منبج» در ریف شرقی حلب و «عین العرب» واقع در ریف شمالی حلب خواهد شد. (جزئیات بیشتر)


19:22 | دیده‌بان حقوق بشر سوریه: شهر «تل‌ابیض» تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمد

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»‌ از سیطره نیروهای ارتش ترکیه بر شهر «تل ابیض» واقع در شمال استان الرقه خبر داد. (جزئیات بیشتر)


18:15 | ترامپ از احتمال «تحریم شدید» علیه ترکیه خبر داد

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که وی در حال تعامل با اعضای کنگره برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه است. (جزئیات بیشتر)


17:48 | منابع کردی: 11 کشته و 70 زخمی در بمباران کاروان خبرنگاران خارجی توسط ترکیه که از قامشلی به راس العین عازم بودند


16:24 | اردوغان: نیروهای ما تا عمق 30 کیلومتری خاک سوریه پیشروی می‌کنند

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تصرف یک شهر در شمال سوریه توسط نیروهای این کشور، گفت عملیات «چشمه صلح» تا عمق 30 کیلومتری خاک سوریه پیشروی می‌کنند. (جزئیات بیشتر)


13:47 | منابع کرد: فرار 785 نفر از خانواده و افراد منسوب به داعش از اردوگاه عین عیسی

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که در حال تخلیه اردوگاه اسرای داعش در منطقه «عین عیسی» از بیم فرار آنها هستند. (جزئیات بیشتر)


11:43 | اخبار ضد و نقیض از تسلط کردهای سوری بر «راس‌ العین»/ درگیری‌ها ادامه دارد

نهاد موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» مدعی تسلط نیروهای کرد سوریه بر بخش وسیعی از شهر «رأس العین» شد. (جزئیات بیشتر)


11:42 | کردهای سوریه مدعی شدند؛ 75 سرباز ترکیه ای را کشته ایم/ انهدام 7 تانک ترکیه ای

"نیروهای دمکراتیک سوریه" (قسد) امروز (یکشنبه) ادعا کردند که در جریان درگیریها در شهر مرزی "راس العین" در شمال سوریه علاوه بر کشته شدن ۷۵ سرباز ترکیه، ۷ تانک آنها را نیز منهدم کرده اند. (جزئیات بیشتر)


11:06 | تلویزیون سوریه: افزایش درگیری ها بین نیروهای نظامی ترکیه با کردها در منطقه سلوک در ریف شمال شرقی رقه


11:05 | اردوغان از برخورد با ارتش سوریه در «تل رفعت» و «منبج» جلوگیری می‌کند

حومه شهر تل رفعت و منبج به رغم دیگر مناطق شمالی سوریه که درگیری عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه کُردها است، شاهد آرامشی شکننده است. (جزئیات بیشتر)


10:51 | واکنش ترکیه به تحریم تسلیحاتی آلمان

وزیر خارجه ترکیه تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورش را بی اهمیت دانسته و تاکید کرد که این کشور به مبارزات خود با شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه ادامه می‌دهد. (جزئیات بیشتر)


09:55 | هشدار درباره فرار شمار بیشتری از زندانیان داعشی در شمال سوریه

یک مسئول نهاد موسوم به خودمختاری کُردها در شمال و شرق سوریه نسبت به ادامه فرار زندانیان تروریستی از زندان‌ها در شمال سوریه در سایه ادامه عملیات نظامی ترکیه هشدار داد. (جزئیات بیشتر)


09:09 | هیأتی از کُردهای سوریه با وزیر خارجه مصر دیدار کرد

همزمان با تجاوز ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه، هیأتی از کُردهای این کشور با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر دیدار و گفت وگو کرد. (جزئیات بیشتر)


00:57 | جانسون به اردوغان: به جنگ پایان دهید و وارد مذاکره شوید

نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس جمهور ترکیه از وی خواست تا به جنگ در شمال سوریه پایان داده و وارد مذاکره شود. (جزئیات بیشتر)

خبر در حال تکمیل است ...

پربیننده ترین خبرها