تأسیس شورای نجات ملی ضد اشغالگری سعودی و امارات در «المهره» یمن

تأسیس شورای نجات ملی ضد اشغالگری سعودی و امارات در «المهره» یمن
يکشنبه 28 مهر 1398 - 14:38

شخصیت‌های قبیله‌ای و سیاسی با تأسیس «شورای نجات ملی جنوب» در «المهره» یمن اعلام کردند، نظامیان وابسته به سعودی و امارات باید این استان را ترک کنند.

العالم - یمن

شخصیت‌های قبیله‌ای و سیاسی سرشناس در شهر «الغیظه» استان «المهره» یمن از تأسیس «شورای نجات ملی جنوب» در راستای مطالبات خود برای توقف حملات به یمن و رد «اشغالگری سعودی-اماراتی» خبر دادند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، در بیانیه صادر شده از این شورا بر توقف جنگ در یمن و لغو محاصره آن، نجات کشور از اختلافات و چنددستگی از طریق گفت‌وگو و مشارکت میان طرف‌های سیاسی و اجتماعی تأکید شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، شرایط استثنایی کشور و تنش موجود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باعث شده تعدادی از طرف‌ها طی ماه‌های گذشته به مشورت با هدف یافتن راه‌حلی در این مورد روی بیاورند و ثمره این تلاش‌ها توافق بر سر تشکیل شورای نجات ملی جنوب بود.

شورای نجات ملی بر مخالفت با حضور نظامی «بیگانگان» در یمن، مداخله در امور داخلی این کشور و تکه تکه کردن یمن تأکید کرد.

«احمد قحطان» رئیس شورای نجات ملی در سخنانی اعلام کرد: اوضاع بد کنونی کشور به دلیل مداخلات نظامی خارجی، تحرکات فوری برای نجات وطن را می‌طلبید.

استان المهره چند ماهی است شاهد تحرکات قبیله‌ای و مردمی گسترده‌ای در رد حضور نظامیان وابسته به سعودی در این استان است.

در ماه گذشته (شهریور) «علی سالم الحریزی» رئیس کمیته تحصن کنندگان در استان المهره گفت که قبائل استان المهره در حالت آماده‌باش قرار دارند و اجازه تسلط هیچ یک از عناصر ائتلاف سعودی به این استان را نمی‌دهند .

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها