سازمان ملل از استقرار دومین مرکز نظارت بر آتش بس در غرب یمن خبر داد

سازمان ملل از استقرار دومین مرکز نظارت بر آتش بس در غرب یمن خبر داد
يکشنبه 28 مهر 1398 - 23:20

یک روز پس از استقرار نخستین مرکز نظارت بر آتش بس در استان الحدیده، سازمان ملل متحد روز یکشنبه از استقرار دومین مرکز در غرب یمن خبر داد.

العالم ـ یمن

سرهنگ "وضاح الدبیش" سخنگوی نیروهای مشترک سازمان ملل متحد در ساحل غربی یمن به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: سازمان ملل امروز (یکشنبه) دومین نقطه کنترل آتش بس برای حضور افسران ویژه در شهر "الصالح" در شمال الحدیده مستقر شده است.

سازمان ملل متحد نخستین مرکز کنترل آتش بس را در منطقه "الخامری" در شمال الحدیده و با نظارت "آبهیجیت گوها" ژنرال بازنشسته هندی و رئیس هیات سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق آتش‌بس ایجاد کرد.

به گفته سرهنگ دبیش، استقرار مراکز کنترل آتش بس در الحدیده در راستای توافق کاهش تنش در این استان و عمل به پیمان صلح انجام می شود که دسامبر (آذرماه ۹۷) میان دولت مستعفی و انصارالله در استکهلم سوئد منعقد شد.

این اقدام همچنین براساس مکانیزم آتش‌بس صورت می گیرد که در کمیته سه‌جانبه مرکب از دولت عبدربه منصور هادی" و "انصارالله" و به ریاست ژنرال گوها و برای اجرای توافق آتش بس در الحدیده انجام می شود.

سخنگوی نیروهای مشترک سازمان ملل متحد در ساحل غربی یمن ادامه داد: عملیات استقرار مرکز کنترل آتش بس تا روز سه شنبه آینده ادامه خواهد یافت و مناطق "حوش الابقار"، "منطقه منظر" و "حیس" در غرب استان الحدیده را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳دسامبر سال گذشته ( ۲۲آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی در باره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

جنبش انصارالله که سازمان ملل متحد که بارها پایبندی‌اش به توافق استکهلم، را تایید کرده است، عامل اصلی انجام نشدن توافق را کارشکنی طرف مقابل و ائتلاف سعودی و امارات می داند.

پربیننده ترین خبرها