کشکول العالم/

سلاح های آمریکایی در دستان القاعده و "جدایی طلبان" در یمن

سلاح های آمریکایی در دستان القاعده و
سه شنبه 30 مهر 1398 - 11:41

دیگر هیچ کسی فریب بازی تقسیم نقش میان کاخ سفید و کنگره، و مقامات سعودی و اماراتی در جنگ ظالمانه پنج ساله علیه مردم یمن را نمی خورد، زیرا همه اعضای ائتلاف متجاوز در جهت تحقق اهداف تضعیف یمن و تجزیه این کشور و ناآرام کردن آن تلاش می کنند.

العالمکشکول

نه عربستان سعودی و نه امارات، هیچ کدام به خاطر آنچه مشروعیت خوانده می شود، به یمن حمله نکرده اند، زیرا عربستان از مشروعیت "تقلبی" در عدن حمایت می کند، درحالیکه امارات، از "جدایی طلبان" دراین کشور حمایت می کند.

آمریکا نیز به خاطر مشارکت در تجاوز به یمن، دچار عذاب وجدان نشده است و جنجال و سر و صدا در کنگره آمریکا بر سر فروش سلاح های آمریکایی به عربستان سعودی و امارات برای کشتار یمنی های بیگناه، جدی نیست، زیرا همه این مواضع، فریبکارانه است، و همه این طرف ها ، در کشته شدن کودکان یمن و جدایی و تفرقه مردم یمن و تجزیه این کشور نقش دارند.

شبکه "سی.ان.ان" آمریکا دیروز گزارش داد: سلاح های آمریکایی که به عربستان و امارات فروخته شده، به دست شبه نظامیان جدایی طلب در جنوب یمن (تحت حمایت امارات) و نیز به دست گروه های سلفی - تکفیری و درصدر آن القاعده و داعش (تحت حمایت عربستان) افتاده است که به گفته این شبکه، این امر نقض قانون فروش سلاح های آمریکایی است.

مساله قابل توجه در گزارش "سی ان ان" این است که نام جنبش انصارالله یمن در کنار نام شبه نظامیان "جدایی طلب" و تکفیری ها به عنوان طرفی که سلاح های آمریکایی به دست آن افتاده است، آمده است.

در این گزارش ، اشاره نشده است که چه عللی باعث شده این سلاح ها به دست نیروهای انصارالله بیافتد.

این گزارش، تلاشی خبیث از سوی شبکه سی .ان .ان است که ادعا می کند بی طرف است و کار حرفه ای انجام می دهد.

همه جهانیان، شاهد بوده اند که انصارالله یمن در هر عملیات نظامی که علیه نیروهای متجاوز و مزدوران آن ها در مرزهای عربستان و دیگر مناطق جبهه های نبرد استفاده می کند، چه غنایم نظامی عظیمی از نظامیان سعودی واماراتی و مزدوران آن ها به دست می آورد ؛ عناصری که فرار می کنند و سلاح های خود را در میدان جنگ رها می کنند.

در مقابل، ما این حق را داریم که سوال کنیم که این سلاح ها ، چگونه به دست "جدایی طلبان" و تکفیری می رسد، درشرایطی که آن ها در وضعیت جنگ با امارات و عربستان قرار ندارند، بلکه بالعکس، هم پیمانان نزدیک به نظام های سعودی و اماراتی به شمار می روند.

قرار گرفتن نام " انصارالله" در میان اسامی طرف هایی که سلاح های آمریکا به دست آن ها رسیده است، تاکید بر واقعیتی است که ما همواره آنرا تکرار می کنیم، و آن این است که واشنگتن هنگامی که مدعی است نمی خواهد سلاح هایش به دست " طرف های اشتباه" بیافتد، دروغ می گوید.

دلیلش این است که نام جنبش انصارالله، با هدف سلب مسئولیت از امارات و عربستان ذکر شده است، این سلاح ها به دست "جدایی طلبان" و تکفیری های سلفی افتاده ، همان طور که به دست " حوثی ها" افتاده است.

با این حساب، کنگره آمریکا دیگر اماراتی ها و سعودی ها را به خاطر فروش اسلحه به این دو کشور تحت فشار قرار نخواهد داد.

عربستان و امارات، با تجاوز به یمن، جنگی را علیه این کشور آغاز کردند که بزرگ ترین فاجعه جهانی در عصر جدید را رقم زده است.

پربیننده ترین خبرها