نظرکده/

سرنوشت اصلاحات الحریری به کجا ختم می شود؟

سرنوشت اصلاحات الحریری به کجا ختم می شود؟
سه شنبه 30 مهر 1398 - 20:17

طرح اقتصادی سعد الحریری نخست وزیر لبنان فضای جدیدی را در لبنان ایجاد کرد، اما  مردم لبنان تاکنون یک موضع  اتخاذ نکردند برخی معتقدند این طرح ؛ گام اول برای اصلاحات کشور است و برخی نیز معتقدند مردم نظر خود را گفته اند و برای سرنگون کردن دولت به خیابان ها آمده اند.

العالمنظرکده

برخی تحلیلگران درباره طرح اقتصادی سعد الحریری معتقدند، اصلاحاتی که نخست وزیر لبنان اعلام کرده ؛ گام اول برای مرحله جدید در داخل لبنان است اما مساله مهم تر ادامه یافتن حیات دولت لبنان است زیرا طی چندین روز گذشته ، نگرانی هایی از استعفای دولت و به وجود آمدن خلا سیاسی در کشور به وجود آمده که بر وضعیت امنیتی تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.

این تحلیلگران معتقدند برخی افراد به نظرات خود درباره سرنگون کردن و تغییر دادن دولت، به شدت اصرار دارند و معتقدند این اتفاق یک شبانه روز پیش نمی آید و این اتفاقات گام اول است و باید تاکید بر رویکرد اصلاح گرانه و تکمیل این مساله باشد.

آنها تاکید کردند در صورت پذیرفتن استعفای وزرای نیروهای لبنانی و آمدن وزرای جدیدی ، نبض مردم را در دست می گیرند که ممکن است در کاهش دادن شدت اعتراضات تاثیر داشته باشد .

برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند مردم لبنان به خیابانها امدند و سخنان خود را درباره دولت سعد الحریری گفتند و این مردم به کمتر از سرنگونی دولت راضی نخواهند شد .

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند مردم لبنان بیشتراز اصلاحات به اعتماد به دولت نیاز دارند و مشکل واقعی ،نبود اعتماد میان مردم و مقامات است و این مساله فقط به این دولت بستگی ندارد .

مردم لبنان برای اینکه دولت لبنان بار دیگر اعتبار خود را به دست آورد ، خواهان اجرای خواست های اصلی مردم لبنان و نه فقط تغییر وزرا شدند.

دیدگاه شما چیست ؟

آیا طرح اقتصادی حریری توانسته اعتماد مردم لبنان را به دولت جلب کند؟

سعدالحریری پس از عقب نشینی وزرای نیروهای لبنانی چه خواهد کرد و آیا دولت جدیدی تشکیل خواهد داد یا وزرای جدیدی معرفی خواهد کرد؟

آیا الحریری استعفای دولتش را اعلام خواهد کرد و زمینه را برای انتخابات جدید فراهم می کند؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها