دیدار کوتاه نخست‌وزیر لبنان با رئیس‌جمهور این کشور

دیدار کوتاه نخست‌وزیر لبنان با رئیس‌جمهور این کشور
جمعه 3 آبان 1398 - 20:22

رسانه‌های لبنان اعلام کردند که نخست‌وزیر لبنان برای مشورت و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور این کشور راهی کاخ ریاست‌جمهوری شده و بعد از مدت کوتاهی آنجا را ترک کرده است.

العالم - لبنان

«سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری این کشور ساعتی عازم کاخ ریاست‌جمهوری شد (بعبدا) شد.

شبکه تلویزیونی «ال‌.بی‌.سی» لبنان شامگاه جمعه (سوم آبان) گزارش داد که حریری بعد از دیدار کوتاه ( حدوداً ۳۰ دقیقه) با «میشل عون» کاخ ریاست جمهوری را بدون اینکه اظهاراتی داشته باشد، ترک کرده است.

برخی رسانه‌های عربی از جمله رسانه‌های سعودی مدعی شدند که حریری قصد دارد استعفای خود را تقدیم عون کند.

در همین ارتباط، «فؤاد سینوره»، نخست‌وزیر اسبق لبنان در گفت‌وگو با شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی مدعی دش که نخست‌وزیر فعلی لبنان به دنبال دست‌یابی به توافق با رئیس‌جمهور این کشور برای تشکیل حکومت قبل از تقدیم استعفای خود است.

او با بیان اینکه اوضاع مالی در لبنان به شدت سخت است و امکان آرام کردن بازارهای مالی در حکومت فعلی میسر نیست، مدعی شد که سیاست‌های خارجی دولت فعلی منجر به شکست‌های اقتصادی شده است.

برخی از معترضان لبنانی طی بیش از یک هفته از برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی، خواستار استعفای دولت سعد الحریری شده‌اند.

با این حال سعد الحریری با پایان ضر‌ب الأجل خود، از سند اصلاحات اقتصادی دولت خود برای برون‌رفت از بحران اخیر رونمایی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها