اعلام حمایت قاطع عشایر استان الحسکه از ارتش سوریه

اعلام حمایت قاطع عشایر استان الحسکه از ارتش سوریه
سه شنبه 7 آبان 1398 - 10:50

قبایل و عشایر استان الحسکه ضمن حمایت از ارتش سوریه، تجاوز ترکیه به خاک این کشور را محکوم و بر لزوم مقابله با آن تأکید کردند.

العالم _ سوریه

قبایل و عشایر استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، بعدازظهر دوشنبه (روز گذشته) نشستی برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که عشایر و قبایل سوریه در این نشست، از جنگ ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی اعلام حمایت کردند.

قبایلی که در این نشست حضور داشتند، ضمن مخالفت با حضور غیر قانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه، بر لزوم مقابله با تجاوزات ترکیه تأکید کردند.

عشایر سوریه با انتشار بیانیه‌ای، خواستار تقویت برادری، اتحاد و حمایت از ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریسم و حفظ کرامت سوریه و دفاع از حاکمیت این کشور شدند.

این عشایر تصریح کردند که مردم سوریه ضمن هم‌افزایی تلاش‌ها، باید با دشمن خارجی که خواستار اشغال خاک سوریه و آواره کردن ساکنان آن است، مقابله کنند.

افراد حاضر در این نشست ضمن محکوم کردن تجاوز ترکیه به خاک سوریه، این تجاوز را نقض قوانین بین‌المللی دانستند و اعلام کردند که این مسئله در راستای سلسله توطئه‌هایی علیه ملت سوریه است تا آن را تضعیف کنند.

عشایر الحسکه ضمن ابراز اطمینان نسبت به پیروزی ارتش سوریه در برابر دشمنان این کشور و ناکام گذاشتن طرح‌های آنان، خاطر نشان کردند که مردم این منطقه از سوریه، همواره در کنار ارتش بوده‌اند و یقین دارند که نیروهای ارتش خواهند توانست امنیت و ثبات را در سراسر این کشور برقرار کنند.

همزمان با این نشست، ارتش سوریه به استقرار خود در مناطق شمالی و شمال شرق این کشور که در مجاورت مرزهای ترکیه قرار دارد ادامه می‌دهد.

هدف از استقرار نیروهای ارتش سوریه، مقابله با هر گونه تجاوز مجدد و احتمالی نظامیان ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور است.

در حال حاضر، در پی توافق ترکیه و روسیه، عملیات نظامیان ترکیه‌ای علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه متوقف شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها