گزارش خبرنگار العالم از جلسه افتتاحیه تدوین کمیته قانون اساسی سوریه/ فضایی مثبت و آرام حاکم بر جلسه

گزارش خبرنگار العالم از جلسه افتتاحیه تدوین کمیته قانون اساسی سوریه/ فضایی مثبت و آرام حاکم بر جلسه
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 18:48

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: فضایی مثبت در جلسه افتتاحیه کمیته قانون اساسی این کشور حاکم شده است.

العالمبا خبرنگاران العالم

بر اساس این گزارش، هیات های شرکت کننده در این جلسه، ابراز امیدواری کرده اند که فعالیت های این کمیته بعداً به دمشق منتقل شود.

"مروه الربیعی" خبرنگار العالم در تماس تلفنی مستقیم از ژنو گفت: "گئیر پدرسون"، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، شروع فعالیت این کمیته را لحظه ای تاریخی توصیف کرد و گفت : این کمیته ، موظف به تدوین قانونی است که برای تایید شدن از سوی مردم سوریه به همه پرسی گذاشته خواهد شد(بیشتر بخوانید).

وی افزود: فضایی مثبت و آرام بر جلسه افتتاحیه تدوین قانون اساسی سوریه حاکم بود.

وی تصریح کرد: در روزهای پنج شنبه و جمعه آتی، نشست های کمیته تدوین قانون اساسی با حضور همه اعضای آن که 150 نفر هستند، آغاز می شود و سپس فعالیت، هیات های کوچکتر که از 45 عضو تشکیل می شوند، شروع می شود و هم دولت سوریه و هم معارضان و همه جامعه مدنی، 15 نفر را برای هر هیات، انتخاب خواهند کرد تا اولین نشست های خود را روز دوشنبه آتی آغاز کنند.

وی افزود: موعد قطعی برای شروع فعالیت این نشست ها وجود ندارد، اما به احتمال زیاد، فعالیت آن ها تا نهم یا یازدهم نوامبر ادامه خواهد داشت.

خبرنگار العالم در ژنو گزارش داد که هیات های شرکت کننده امیدوارند که فعالیت این کمیته بعداً به دمشق منتقل شود و تصمیم گیری درباره این مساله در جلسات آتی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها