هشدار درباره توطئه تخریب چهره مرجعیت و الحشد الشعبی در عراق

هشدار درباره توطئه تخریب چهره مرجعیت و الحشد الشعبی در عراق
شنبه 11 آبان 1398 - 16:47

یکی از رهبران حزب الحرکة الاسلامیة عراق درباره تلاش‌ برخی طرف‌ها به منظور تخریب وجهه مرجعیت و سازمان الحشد الشعبی خبر داد.

العالم - عراق

«حسین الاسدی» از رهبران حزب «الحرکة الاسلامیة» (جنبش اسلامی) عراق، مقابله با طرف‌هایی را که به دنبال ایجاد هرج و مرج در این کشور هستند، خواستار شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» لبنان، بر ضرورت مقابله با طرف‌هایی که گزینه ایجاد هرج و مرج در عراق را انتخاب کرده‌اند، تاکید کرد و گفت: برخی تلاش دارند تا چهره مرجعیت دینی و سازمان الحشد الشعبی را تخریب کنند.

الاسدی افزود: تظاهرات‌کنندگان منتظر راهکارهایی فوری به دور از دیدگاه مرجعیت هستند.

این در حالی است که «احمد الصافی» نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان در عراق، در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، درباره سوق دادن کشور به سوی درگیری‌های داخلی هشدار داد و بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در عراق تاکید کرد.

وی افزود که آیت‌الله سیستانی مخالف تعرض به تظاهرات‌کنندگان است و هر گونه تعرض به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز و اعمال خشونت را محکوم می‌کند.

مرجعیت عراق با تأکید بر اینکه باید نظام سیاسی حاکم بر ملت عراق، از طریق همه‌پرسی تعیین شود، گفت که همه طرف‌های عراقی باید برای حصول ثبات همکاری کنند.

آیت الله الصافی با بیان اینکه باید در تعیین نظام سیاسی و اداری، با برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی به اراده مردم عراق احترام گذاشت، تصریح کرد که «انتخابات، اصلی است که مرجعیت بدان پایبند است».

سازمان «الحشد الشعبی» عراق نیز تاکنون، خود را حامی مطالبات اعتراضات مسالمت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که همچنان در مسائل سیاسی مداخله نمی‌کند.

عراق از ماه اکتبر شاهد اعتراضات مردمی به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و وجود فساد در دولت است. با این حال با فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، اعتراض‌ها به بعد از پایان اربعین موکول شد. دور دوم این اعترا‌ض‌ها از جمعه هفته قبل (۲۵ اکتبر- سوم آبان) آغاز شده و همچنان در بغداد و شماری از استانهای مرکزی و جنوبی این کشور ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها