نظرکده/

آیا تظاهرکنندگان لبنانی قائل به دخالت خارجی ها در اعتراضات هستند ؟

آیا تظاهرکنندگان لبنانی قائل به دخالت خارجی ها در اعتراضات هستند ؟
سه شنبه 14 آبان 1398 - 22:20

نیروهای امنیتی لبنان چندین مسیر بیروت پایتخت لبنان و مناطق دیگر را که معترضین بسته بودند را زمان دیدار  سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان با جبران باسیل  رئیس جریان ملی آزاد در بیت الوسط (محل قامت الحریری ) باز کردند .

العالم _ نظرکده

چرا برخی ازمعترضین لبنان مسیرها را بسته و همه جا را تعطیل کردند؟ چه کسانی در صدد سوء استفاده از این اعتراض برای رودررو کردن مردم هستند؟

چه موانعی در برابر آغاز رایزنی های نمایندگان برای تعیین نخست وزیر وجود دارد؟ آیا گزینه هایی برای برون رفت از این بحران پیچیده وجود دارد؟

سیاستمداران معتقدند اعتراضات لبنان؛ انگیزه ای برای آغاز مرحله سوم است که خود دلائل مختلفی داشت ، اولین عامل؛ سیاسی کردن اعتراضات و استعفای سعد الحریری نخست وزیر و به خیابان آمدن جریان المستقبل برای بازگشت الحریری و دوم نیز تظاهرات جریان ملی آزاد در حمایت از الحریری و مورد دیگر نیز ورود الگوی جدید به اعتراضات مردمی یعنی بستن راهها بود که بر مردم لبنان و نه دولت فشارآورد.

این سیاستمداران افزودند:این اعتراضات با مشارکت احزاب و گروههای سیاسی و هم چنین هزینه کردن خارجی ها از سفارت های عربی و حمایتهای آمریکا سیاسی شده است .

ناظران معتقدند آغاز اعتراضات و بستن راهها فشار زیادی برای اثبات درخواست های تظاهرکنندگان و معترضین وارد آورد اما پس از استعفای دولت، مردم در بستن راهها در برخی مناطق لبنان دچار تردید شدند.

برخی مقامات نیز افزودند هدف از رایزنی های داخل احزاب رسیدن به راهکاری و توافق بر روش حکومت داری جدید و پایبندی بدان است و درخواست های مسالمت آمیز در تظاهرات، درخواست های واقعی مردم و همه برای مبارزه با فساد است و برخی برای تشکیل دولتی برای خدمتگزاری به همه تلاش می کنند.

نظر شما چیست ؟

آیا رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید به ثمر خواهد نشست ؟

آیا تظاهرکنندگان قائل به دخالت های خارجی در اعتراضات مردمی هستند؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها