محمود عباس: هیچ انتخاباتی بدون مشارکت قدس و غزه برگزار نمی شود

محمود عباس: هیچ انتخاباتی بدون مشارکت قدس و غزه برگزار نمی شود
دوشنبه 20 آبان 1398 - 17:50

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در مراسم سالگرد درگذشت «یاسر عرفات» رئیس پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: قطعا هیچ انتخاباتی بدون مشارکت ساکنان قدس و نوار غزه برگزار نخواهد شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری "وفا"، عباس که در مراسم پانزدهمین سالگرد درگذشت عرفات در شهر رام الله سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که همه گروه های فلسطینی برای شرکت در انتخابات اعلام موافقت کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: برگزاری انتخابات حافظ آرمان فلسطین خواهد بود و هر کس که نسبت به این موضوع دغدغه دارد باید در انتخابات شرکت کند.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پاسخ به نامه محمود عباس موافقت مشروط خود را برای شرکت در انتخابات پیش رو اعلام کرده بود.

حماس اعلام کرده است تنها در صورتی موافق برگزاری انتخابات از سوی تشکیلات خودگردان است که این انتخابات شامل شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری شود.

به گزارش ایرنا، «احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز دو هفته قبل در گفت وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این اتحادیه هیاتی را به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات به فلسطین خواهد فرستاد.

آخرین انتخابات در فلسطین برای تعیین رئیس تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵ میلادی و آخرین انتخابات پارلمانی هم در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها