سیلی جهاد بر صورت نتانیاهو.. چه کار خواهد کرد؟

سیلی جهاد بر صورت نتانیاهو.. چه کار خواهد کرد؟
جمعه 24 آبان 1398 - 15:06

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکیه بر گنبد آهنینش، معادله جدیدی را برای تحقق آرزوهایش در پیش گرفته است تا شاید به این ترتیب خود را از اتهام فساد و مجازات زندان خود نجات دهد. اما به رغم تجاوز اخیر به غزه، نتوانست معادله بازدارندگی را که به همت مقاومت فلسطین ایجاد شده است تغییر دهد و با تحمل شکستی سنگین ناچار به شروط جنبش جهاد اسلامی تن داد و آتش بس را پذیرفت.

العالم - نظرکده

کارشناسان و تحلیل گران مسائل رژیم صهیونیستی معتقدند نتانیاهو سعی داشت با توسل به طرح بزرگی که برای غزه تدارک دیده بود قواعد بازی با مقاومت فلسطین را تغییر دهد؛ و در این بین ترور ابو العطا، از فرماندهان جهاد اسلامی بخشی از این طرح بزرگ بود.

تحلیل گران تشریح کرده اند که نتانیاهو در محاسبات خود، پاسخ فوری مقاومت و پیشرفت صنایع موشکی و شکست گنبد آهنید رژیم صهیونیستی در مقابل موشک های مقاومت در نظر نگرفته بود؛ موشک هایی که 3 میلیون صهیونیست را تا فاصله 80 کیلومتری از شمال و شرق غزه در ترس و وحشت بی سابقه فرو برد.

کارشناسان بر این عقیده اند که جنبش جهاد اسلامی با استراتژی جدید خود، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده و با ایجاد معادله جدید، سیاست ترور رژیم اسرائیل را از ابزاری مفید و کارآمد برای این رژیم، به عنصری برای تحلیل بردن جامعه صهیونیست ها تبدیل کرده و این رژیم را مجبور کرده است که هزینه تجاوز خود را بپردازد. چرا که برای اولین بار از سال 1991، یک میلیون دانش آموز و دانشجوی یهودی نتوانستند سر کلاس حاضر شوند؛ کما اینکه اقتصاد این رژیم را هم مختل کرده و خسارات سنگینی به آن وارد کرد.

تحلیل گران معتقدند حوادثی که در عالم واقع رخ داد بر خلاف انتظارات نتانیاهو بود؛ پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین با شلیک حجم انبوهی موشک به سمت اراضی اشغالی و ویرانی گسترده ای که در شهرک های صهیونیست نشین به بار آورد، محاسبات وی را به کلی به هم ریخت و نشان داد که مقاومت وارد مرحله تازه ای شده است که می تواند اشغالگران را از هوا و دریا و زیر زمین غافلگیر کند.

تحلیل گران معتقدند: رژیم صهیونیستی نتوانسته است بین گروه های مقاومت فلسطینی اختلاف بیندازد و در این راه کاملا شکست خورده است. آنها همچنین تأکید می کنند که گروه های مقاومت از سالها پیش برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، اتاق عملیات مشترک تأسیس کرده اند.

کارشناسان همچنین تصریح کرده اند که آنچه که امروز هدف قرار گرفته است، محور مقاومت است و نبردی علنی و آشکار بین محور مقاومت و محور سازش در جریان است. و این محور مقاومت است که با ایجاد اتاق عملیات مشترک خود را برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی آماده کرده است.

نظر شما چیست:

چرا دشمن خسارت هایی را که بر اثر حمله موشکی مقاومت به شهرک ها و مراکز این رژیم وارد شده است افشا نمی کند؟

گزینه های مقاومت برای مقابله با نقشه های رژیم اشغالگر در غزه چیست؟

آیا با وجود گوش مالی های اخیر مقاومت، باز هم شاهد ماجراجویی های دیگری از سوی نتانیاهو خواهیم بود؟

پربیننده ترین خبرها