وزیر سابق صهیونیستی: درباره دیدار نتانیاهو با بن سلمان نمی‌توانم چیزی بگویم

وزیر سابق صهیونیستی: درباره دیدار نتانیاهو با بن سلمان نمی‌توانم چیزی بگویم
دوشنبه 4 آذر 1398 - 14:54

وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای، دیدار نتانیاهو با ولی‌عهد سعودی را رد نکرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ایوب کارا» وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی و از نزدیکان بنیامین نتانیاهو در یک مصاحبه تلویزیونی به روند عادی‌سازی سریع روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخت.

او در گفت‌و‌گو با I24NEWS در پاسخ به سؤالی راجع به دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان گفت: «نمی‌توانم به این سؤال به علت حساسیت موضوع پاسخ دهم.»

کارا افزود: پس از این که خبرهایی از دیدار من و نخست‌وزیر[نتانیاهو] با ولی‌عهد سعودی منتشر شد، بسیاری از ما انتقاد کردند، بنابراین نه می‌توانم تأیید کنم و نه تکذیب.»

او سپس پیش ‌بینی‌ کرد که نتانیاهو در آینده سفرهایی به برخی کشورها خواهد داشت که همگان را شگفت‌زده کند.

وزیر سابق صهیونیستی همچنین گفت: اسرائیل پس از یک سال روابط علنی با کشورهای عربی و خلیج [فارس] برقرار خواهد کرد و تمامی اسرائیلی‌ها می‌توانند در طول سال آتی به کشورهای خلیج [فارس] رفت و آمد داشته باشند.»

این عضو حزب لیکود در ادامه، سفر اخیر خود به امارات متحده عربی را «تاریخی» و «عظیم» توصیف و فاش کرد که شاهزاده اماراتی برای درمان همسرش به اسرائیل سفر کرده است.

او همچنین گفت که پیش از سفر به امارات به قطر سفر کرده و با رهبران و مسئولان عالی‌رتبه این کشور دیدار کرده است.

به ادعای وی روابط علنی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پس از طرح سازش آمریکا موسوم به «معامله قرن» برقرار خواهد شد.

«ایوب کارا» در خصوص روابط رژیم صهیونیستی با بحرین نیز گفت که روابط با این کشور آغاز شده اما شرایطی که دونالد ترامپ و نتانیاهو در ان به سر می‌برند موجب شده است تا عادی‌سازی علنی به تعویق بیفتد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» را از یک سال پیش آغاز کرده‌اند. این طرح که به دو بخش اقتصادی و سیاسی تقسیم می‌شود، با هدف فیصله زدن موضوع فلسطین با ارائه مشوق‌های مالی است. بخش اقتصادی این طرح در تیرماه گذشته در بحرین رونمایی شد و پس از آن «جراد کوشنر» داماد ترامپ به شکست این نشست اعتراف کرد. ؛ اما رونمایی از بخش سیاسی آن به علت ناکامی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی و درگیر شدن ترامپ در مسأله استیضاح با هاله ابهام رو‌به رو است.

فارس

پربیننده ترین خبرها