وزارت کشور عراق از شناسایی برخی از آشوبگران در تظاهرات اخیر خبر داد

وزارت کشور عراق از شناسایی برخی از آشوبگران در تظاهرات اخیر خبر داد
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 20:13

وزارت کشور عراق می‌گوید بعد از شناسایی برخی از آشوبگران در روزهای اخیر در این کشور، دستور بازداشت این آشوبگران صادر شده است.

العالم - عراق

وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی روزهای اخیر موفق شده‌اند شماری از افراد «آشوبگر» و اخلالگران را در بین معترضان شناسایی کنند.

سرتیپ «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق چهارشنبه (۶ آذر) گفت که نیروهای امنیتی اطلاعات ویژه‌ای مربوط به افراد آشوبگر را به وسیله شهروندان عراقی و دوربین‌ها به دست آورده‌اند و دستورهای لازم برای بازداشت این افراد نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این مقام عراقی گفت که دستورهای شدیدی مبنی بر حفاظت از اموال عمومی و خصوصی و حمایت از شهورندان و اموال آن‌ها به نیروهای امنیتی صادر شده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت نیروهای امنیتی این کشور کنترل میدانی را در دست دارند و تلاش می‌کنند با راه‌های مسالمت‌آمیزی با معترضان تعامل کرده و از توسل به زور اجتناب کنند.

او ادامه داد: «گزینه استفاده از زور جزو گزینه‌های بسیار دورتر است و زمانی که آبزارهای دیگر کارگر مباشد، نیروهای امنیتی مجبور به استفاده از وسایل ویژه‌ای می‌شوند که مخصوص مواقع شورش و آشوب است».

سرتیپ المحنا گفت که عملیات تخریب دیروز عصر و ظهر امروز اتفاق افتاد و طی آن برخی از «نفوذی‌ها» عمارت «الکویتی» را در خیابان «النهر» آتش زدند و بعد از آن مانع از رسیدن نیروهای اطفای حریق به محل حادثه شدند و بر اثر آن، درگیری‌هایی بین آن‌ها و نیروهای امدادی و آتش‌نشانی صورت گرفت.

در همین ارتباط، فرماندهی عملیات بغداد اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های عربی و غربی منبی بر کشته شدن شماری از معترضان عراق به دست نیروهای عراقی در تظاهرات امروز بغداد تکذیب کرد.

اعتراض‌ها در عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و فساد در این کشور آغاز شد و بجز وقفه‌ای کودتاه به دلیل مراسم اربعین حسینی (ع)، تظاهرات همچنان ادامه دارد.

دولت عراق اعلام کرده که طی این مدت، بر اثر درگیری و تیراندازی طرف سومی به نیروهای امنیتی و معترضان، ۱۱۱ نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت کشور عراق این هفته از وجود برخی آشوب‌گر در بین تظاهرات‌کنندگان خبر داد و اعلام کرد: «طرف سومی در این بین وجود دارد که تلاش می‌کند مسیر تظاهرات را از مسالمت‌آمیز به خشونت سوق دهد».

فارس

پربیننده ترین خبرها