به کوری چشم داعشی ها و بعثی ها

"غول بزرگ ایرانی عراقی" به چراغ بر نمی گردد

دوشنبه 11 آذر 1398 - 14:25

از مهمترین اهداف دیروز انگلیس و امروز آمریکا، جدا کردن ایران و عراق از یکدیگر و به کار گیری تمام امکانات موجود برای جلوگیری از نزدیک شدن مواضع دو کشور و دو ملت حتی در پایین ترین سطح ممکن است.

العالم - تحلیل روز

پس از پایان جنگ جهانی دوم تا امروز، انگلیس و آمریکا پیوسته از تشکیل حکومت های قوم گرای افراطی با رویکردهای نژادپرستانه و شوونیستی – علیه عرب ها در ایران و علیه ایرانی ها در عراق - در دو کشور حمایت کرده اند. آنها سعی کرده اند به منظور تأمین منافع استعمارگرانه خود، بذر کینه و دشمنی را بین دو ملت بکارند و در نهایت کار به جایی رسید که صدام دیوانه با تحریک علنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان – طوری که خود وی بعدا اعتراف کرد -، جنگ بیهوده و ویرانگری را به ایران تحمیل کرد.

آمریکا از آن می ترسد که اتحاد ایران و عراق، باعث بیداری پتانسیل نهفته قدرت بین دو کشور در صورت ایجاد زمینه های مساعد شود. این دو کشور سرشار از منابع طبیعی از جمله نفت هستند؛ مرزهای مشترک طولانی دارند؛ روابط و پیوندهای تاریخی و کهنی دارند و از همه مهمتر پیوندهای دینی و مذهبی محکمی است که بین دو ملت وجود دارد. عتبات عالیات در دو کشور و حوزه های علمیه و مراجع دینی و آیین های و شعائر حسینی از جمله زیارت اربعین، همه و همه از عوامل و فاکتورهای قدرت به حساب می آیند که اگر به کار گرفته شوند، می توانند ایران و عراق را به "غول بزرگ" قدرت تبدیل کنند؛ غولی که جایگاه مهمی در معادلات منطقه ای و بین المللی و در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی خواهد داشت.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سقوط رژیم صدام در عراق، زمینه مناسب برای ظهور "غول بزرگ ایرانی عراقی" را فراهم کرد و دو ملت تمام موانع موجود بر سر راه اتحاد و یکدلی را برداشته و تمام فاکتورها و عوامل قدرت را به فعل رساندند. از جمله نمودهای این تحول، حمایت همه جانبه مالی، انسانی و تسلیحاتی ایران از ملت عراق در زمان حمله تروریسم وهابیت با حمایت بازماندگان رژیم صدام و زیر نظر آمریکا، "اسرائیل" و عربستان به این کشور بود.

لازم نیست که حتما کارشناس سیاسی یا تحلیل گر مسائل استراتژیک باشید تا بدانید که هدف از بازی های جاری در عراق و موج سواری آمریکا، "اسرائیل" و عربستان روی موج اعتراضات مردم چیست؛ آنها مزدوران سفارت خانه ها و عناصر بعثی و داعشی و برخی افراد فریب خورده را به خدمت گرفتند تا با طرح شعارهای منفور بعثی و داعشی و نژادپرستانه و فرقه ای و ارتکاب رفتارهای مجرمانه، تمام خطوط قرمز ملت عراق را مثل اهانت به اسلام و آیین های حسینی و مراجع دینی و حمله به معترضان و ترور قهرمانان حشد الشعبی و آتش زدن زیارت گاه ها و کنسول گری های ایران زیر پا بگذارند. این بازی، هدف واضحی را دنبال می کند و آن، فاصله انداختن بین دو ملت ایران و عراق و تحقق اهداف شوم مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است.

این ائتلاف شوم سه جانبه خیلی زود، خود و نقشه هایش را رسوا کرد. آنها مزدورانی را به میان تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرستادند تا شعار "ایران برو بیرون" را سر دهند و چنین وانمود کنند که این شعار، حرف همه عراقی هاست. اما ساعاتی نگذشت که با مقابله مشترک ایران و عراق در مقابل عناصر داعشی و وهابی و بعثی و مزدوران سفارت خانه ها، این دروغ رسوا شد. و دست آخر با زیارت اربعین و استقبال عراقی ها از 5 میلیون زائر ایرانی به مدت 20 روز حقیقت بیش از همیشه روشن شد. عراقی ها از زائران ایرانی در خانه های خود پذیرایی کردند و آنها را سر سفره خود بردند. در این مدت زائران ایرانی جز مهمان نوازی و استقبال گرم چیزی از میزبانان عراقی خود ندیدند. در طول مدت برگزاری مراسم اربعین با وجود حضور 20 میلیون زائر ایرانی و عراقی و دیگر ملیت ها در کربلا هیچ حادثه رخ نداد. پس شعار "ایران برو بیرون" از کجا آمده است جز اینکه شعار مزدوران ائتلاف امریکایی و صهیونیستی و سعودی بود؟!

به کوری چشم کینه توزان داعشی و بعثی و مزدوران "غول بزرگ ایرانی عراقی" به چراغ رژیم های فاشیست و نژادپرست و برنمی گردد و تمام آمال و آرزوهای آنها به گور خواهد رفت.

حسین و کربلا قوی ترین عامل پیوند دو ملت هستند حتی قوی تر از خون.

منيب السائح

پربیننده ترین خبرها