دستیار صوتی گوگل به امکان مترجم همزمان مجهز شد

دستیار صوتی گوگل به امکان مترجم همزمان مجهز شد
دوشنبه 25 آذر 1398 - 08:01

گوگل ابزار "مترجم همزمان" را برای هر دو سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید فعال کرد.

العالم ـ فناوری
به نوشته وب‌سایت وایرد، اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل در نمایشگاه سی‌ای‌اس 2019 از ابزار ترجمه همزمان (Interpreter Mode) رونمایی کرد؛ ابزاری که اجازه می‌دهد هر زبان شنیده شده را به زبان دیگری ترجمه کنید.
این امکان ابتدا روی دستگاه‌های Nest Hub گوگل فعال شد که چندان کاربردی نبود. اما حالا این ابزار برای سیستم‌های عامل آی‌اواس و اندروید فعال شده است و کافی است گوشی هوشمند خود را در دست گرفته و گوگل اسیستنت را اجرا کنید. بعد برای مثال بگویید: «Hey, Google, be my French translator» یا هر زبان دیگری که نیاز دارید!
گوگل اسیستنت به گفتار خارجی شما گوش داده و آن را به زبان شما ترجمه می‌کند. همچنین می‌تواند جملات گفته شده شما را به زبان خارجی دیگری ترجمه کند تا طرف مقابل شما به آن گوش کرده و منظور شما را متوجه شود.
در حال حاضر ابزار ترجمه همزمان از ۴۴ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.
افزون بر این، Interpreter Mode می‌تواند پیام‌های متنی رد و بدل شده را در پیام‌رسان‌ها یا محیط‌های دیگر خوانده و ترجمه کند. اگر به کشورهای غیر انگلیسی زبان سفر کنید؛ ابزار Interpreter Mode مفیدترین سرویس گوگل پس از گوگل مپس خواهد بود. برای استفاده از این ابزار، باید گوگل اسیستنت و گوگل ترنسلیت را از قبل روی گوشی خود نصب کرده باشید. اگر هم قبلا آنها را نصب کرده‌اید، بهتر است به نسخه جدید به‌روزرسانی کنید تا در سفر نیازی به اینترنت نداشته باشید.

پربیننده ترین خبرها