مادورو: نیروهای مسلح آماده دفاع از ونزوئلا هستند

مادورو: نیروهای مسلح آماده دفاع از ونزوئلا هستند
دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:17

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که نیروهای نظامی و مسلح کشورش برای دفاع از این سرزمین دربرابر هر نوع آسیب، در آمادگی کامل هستند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز دوشنبه دفتر نمایندگی خبرگزاری تاس در کاراکاس، نیکولاس مادورو دیشب (۲۴ آذر) در جریان یک نطق تلویزیونی گفت که نیروهای مسلح این کشور «۱۰۰۰ درصد» آماده هستند.

مادورو گفت: ما باید از حق آرامش، همزیستی، هماهنگی و شادابی اجتماعی مردم خود دفاع کنیم.

مادورو در حالی این سخنان را بیان کرد که دولت ونزوئلا دیروز مخالفان را به تدارک یک حمله تروریستی علیه ارتش این کشور متهم کرده بود.

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، خورخه رودریگز وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا روز شنبه اعلام کرده بود که مخالفان دولت کاراکاس در حال آماده شدن برای انجام حمله تروریستی علیه ارتش در منطقه"سوسره" بودند.

وی تصریح کرد که خوان گوایدو رهبر مخالفان به همراه لئوپولدو لوپز و فرناندو اورسکو دو مقام ارشد دیگر مخالفان پشت این طرح تروریستی برای خرابکاری در مراسم کریسمس در این کشور بودند.

رودریگز تاکید کرد که نیروهای دولتی این طرح مخالفان را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایرنا، آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را "غاصب قدرت" خواند و اعلام کرد که دیگر وی را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر به تبعیت از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها