کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران/ انتقاد چین از یکجانبه گرایی و قلدری درعرصه بین المللی

کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران/ انتقاد چین از یکجانبه گرایی و قلدری درعرصه بین المللی
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 12:04

وزیر امنیت ملی چین با بیان اینکه استقلال، امنیت و توسعه اصلی‌ترین نیازهای امروز افغانستان است، تاکید کرد: یکجانبه‌گرایی، قلدری و زورگویی یکی از مهمترین چالش‌های امروز در محیط امنیت بین‌المللی است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«چین ونگ چین» وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین صبح امروز (چهارشنبه) در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران گفت: یکجانبه‌گرایی، قلدری و زورگویی یکی از مهمترین چالش‌های امروز در محیط امنیت بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه افعانستان با چالش‌های داخلی و ملی مهمی برای دستیابی به صلح روبه‌رو است، اظهار داشت: چالش‌های امنیتی در افغانستان بسیار پیچیده و چند وجهی بوده و دارای ابعاد سیاسی، نظامی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وزیر امنیت ملی چین با تاکید بر اینکه استقلال، امنیت و توسعه اصلی‌ترین نیازهای امروز افغانستان است، تصریح کرد: کشور افغانستان قلب آسیا و محل تقاطع تمدن اروپایی و آسیایی بوده و برای ایجاد امنیت پایدار در این کشور باید به توسعه همه‌جانبه در افغانستان توجه جدی شود.

ونگ چین ادامه داد: گفت‌وگوی بین‌الافغانی و پایان حضور و دخالت کشورهای خارجی در افغانستان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای دستیابی به صلح فراگیر و پایدار در این کشور است.
به گزارش ایرنا، دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای صبح امروز چهارشنبه با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان آغاز شد.
دومین مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.
نخستین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مهر ماه سال گذشته و با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی میان کشورهای منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها