تظاهرات جدید در پایتخت سودان برای رفع مشکلات اقتصادی

تظاهرات جدید در پایتخت سودان برای رفع مشکلات اقتصادی
چهارشنبه 4 دی 1398 - 17:56

صدها نفر در پایتخت سودان، یک هفته بعد از اولین سالروز آغاز اعتراضات، دوباره به خیابان آمدند و خواستار تحقق خواسته‌های «انقلاب» و «رفع مشکلات اقتصادی» شدند.

العالم - آفریقا

ساعاتی قبل از آغاز سخنرانی «عبدالله حمدوک» رئیس «دولت انتقالی» سودان، به مناسبت یک سالگی اعتراضات این کشور که به سرنگونی دولت «عمر البشیر» منجر شد، صدها نفر دوباره در پایتخت تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، صدها نفر امروز مقابل کاخ ریاست جمهوری در خارطوم حاضر شدند و با در دست داشتن پرچم‌های سودان و تصاویر افراد کشته شده در جریان اعتراضات ماه‌های اخیر، خواستار بهبود وضع اقتصادی کشور شدند.

اعتراضات خیابانی در سودان از 19 دسامبر 2018، سال گذشته آغاز شد. پنجشنبه گذشته سالروز آغاز این اعتراضات بود. این اعتراضات به سرنگونی دولت عمر البشیر منجر شد که از سال 1989 تا 2019 در قدرت بود.

عمر البشیر یازدهم آوریل (22 فرودین) گذشته از قدرت کنار زده شد و به اتهامات سیاسی و امنیتی و اقتصادی به زندان افتاد و اخیرا در پرونده فساد اقتصادی به دو سال حبس (در مرکز اصلاحی اجتماعی) محکوم شد. او اکنون با اتهام قتل معترضان نیز روبه‌روست.

معترضان امروز برای تحقق عدالت و آنچه اهداف «انقلاب» سودان خواندند، شعار دادند. آنها همچنین خواستار بهبود وضعیت اقتصادی سودان نیز شدند.

آنچه «کمیته مرکزی پزشکان سودان» نامیده می‌شود مدعی شده که از دسامبر سال گذشته 246 نفر در اعتراضات خیابانی این کشور جان باخته‌اند و شمار زخمی‌ها به بیش از هزار و سیصد نفر رسیده است. وزارت بهداشت دولت تعداد جان باختگان را 184 نفر اعلام کرده است.

اعتراضات و سرنگونی دولت البشیر به روی کار آمدن «دولت انتقالی» در 21 آگوست گذشته منجر شد که قرار است طی مدت 39 ماه، شرایط را برای برگزاری انتخابات و انتقال قدرت به دولت مدنی فراهم کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها