بیانیه الحشد الشعبی درباره هلی‌برن آمریکایی - داعشی در موصل

بیانیه الحشد الشعبی درباره هلی‌برن آمریکایی - داعشی در موصل
يکشنبه 8 دی 1398 - 12:20

فرماندهی عملیات سازمان الحشد الشعبی در استان نینوی، طی بیانیه‌ای جزئیات هلی‌برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل را فاش کرد.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات الحشد در استان نینوی امروز (یکشنبه ۲۹ دسامبر) طی بیانیه‌ای جزئیاتی از حمله تروریستی علیه مخازن «الحضر» در جنوب موصل را اعلام کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات الحشد نینوی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الغد» منتشر شد، آمده است: در ساعت ۱۷، یگانهای ما، فرود سه چتر نجات از بالگردهای موسوم به «چینوک» در مخازن الحضر در جنوب موصل را ثبت کردند و پس از نیم ساعت، شماری از عناصر داعش در همین مکان مشاهده شدند. نیروهایی از تیپ ۴۴ فرماندهی عملیات نینوی به این منطقه اعزام شدند و با دشمن درگیر شدند و طی آن ۴ تروریست کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ساعت ۲۰ نیز، نزدیک به ۲۰ جنگجو به سوی یگانهای ما حمله کردند که پس از درگیری شدید میان دو طرف، خسارات زیادی به مهاجمان وارد شد. در این عملیات، نیروی هوایی ارتش عراق نیز مشارکت داشت و موفق شد ۶ تروریست را از بین ببرد.

فرماندهی عملیات نینوی، تاکید کرد که آمریکایی‌ها با تجهیزات و تسلیحات خود تروریست‌ها را مجهز کرده بودند و حمایت آنها از تروریست‌ها در این عملیات کاملا مشهود بود اما بیداری و اراده نیروهای ما آنها را غافلگیر کرد.

سازمان الحشد الشعبی، پیشتر نیز به فرماندهان امنیتی عراق درباره خطر داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه به ویژه مناطق مجاور استان نینوی و منطقه «جزیره الحضر» هشدار داده بود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها