'ائتلاف ۱۴ فوریه' بحرین،

حمله آمریکا به عراق و حمایت منامه از این حمله را محکوم کرد

حمله آمریکا به عراق و حمایت منامه از این حمله را محکوم کرد
دوشنبه 9 دی 1398 - 12:13

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین تجاوز آمریکا به عراق و حمله به مواضع گروه الحشد الشعبی در این کشور و نیز حمایت دولت بحرین از این حمله را محکوم کرد.

العالم - بحرین

«ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه» بحرین، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا به عراق و حمله به مواضع گروه الحشد الشعبی، آن را تجاوز خطرناک به کل عراق و ضربه به حاکمیت، استقلال و کرامت آن خواند.

ائتلاف مذکور در بیانیه‌ خود آورده است: «ضمن اعلام همبستگی عمیق با ملت برادر عراق و گردان الحشد الشعبی که در شکست پروژه آمریکایی سهیم بوده و نقش بزرگی در نابودی داعش و بیرون راندن آن از عراق داشته است، بر حق آن‌ها برای پاسخ به این تجاوز وحشیانه با هر وسیله ممکن تأکید می‌کنیم.»

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، در این بیانیه با اشاره به بهانه‌های آمریکا مبنی بر اینکه این تجاوز در پاسخ به قتل یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن تعدادی دیگر بوده، آمده است که این توجیه بی‌فایده است و آمریکا اشغالگری بی‌رحم است که بایستی با آن مقابله کرد و زمان زورگویی آمریکا و ترس از آن بسر آمده است.

در همین ارتباط «عصام المنامی» از رهبران ائتلاف مذکور تأکید کرد که «حمایت علنی رژیم آل خلیفه از تجاوز آمریکا به کشور برادر عراق، بیانگر فاصله گرفتن کامل این رژیم از عربیت مورد ادعای آن و دلیلی بر دنباله‌روی آن از پروژه صهیونیسم جهانی است.»

المنامی در مصاحبه با وبگاه «اللؤلؤه» افزود که «حمایت رژیم بحرین از این حمله هرگز بیانگر موضع مردمی این کشور نیست و این رژیم بقای خود را در حفظ پروژه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه می‌داند و به این دلیل تردیدی در خیانت به امت و عادی‌سازی علنی روابط با صهیونیست‌ها ندارد همچنانکه چند ماه قبل نیز از حمله پهپادی به چهار کشور عربی حمایت کرد.»

پادشاهی بحرین روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق اعلام کرد که از همه تلاش‌ها و گام‌ها اتخاذ شده از سوی آمریکا به منظور تضمین امنیت و صلح در منطقه و سطح بین‌المللی حمایت می‌کند.

آمریکا روز یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «گردان‌های حزب الله» عراق از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی در چند نفزه دذ منطقه مرزی با سوریه خبر داد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر اداره عملیات سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای «تجاوز آمریکا» افزایش یافته است.

الربیعاوی گفت که «آمار تجاوز ظالمانه به دو مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ به ۲۵ شهید افزایش یافت و ۵۱ نفر نیز مجروح هستند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها