استقرار اولین سامانه اس-400 در هند تا نیمه سال 2020

استقرار اولین سامانه اس-400 در هند تا نیمه سال 2020
دوشنبه 9 دی 1398 - 16:57

علیرغم مخالفت‌های شدید آمریکا، وزارت دفاع هند از استقرار تجهیزات اولین سامانه اس-400 روسی در این کشور تا اواسط سال 2020 خبر داد.

العالم - آسیا

با وجود جلسه مقامات ارشد هند و آمریکا در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) و تأکید و درخواست واشنگتن از دهلی نو برای خرید سامانه دفاع هوایی آمریکایی به جای خرید سامانه اس-۴۰۰ روسی، دولت هند قصد دارد مراحل عملیاتی کردن این سامانه روسی را پیش ببرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، وزارت دفاع هند در حال فراهم کردن مقدمات استقرار سامانه اس-۴۰۰ است و علیرغم ابراز نگرانی و مخالفت‌های آمریکا به دنبال آن است تا اواسط سال ۲۰۲۰ آن را عملیاتی کند.

وزارت دفاع هند اعلام کرد، به دلیل تهدیدهای روزافزون هوایی طی سالهای اخیر، به ویژه از ناحیه هواپیماهای بدون سرنشین، حتی در زمان صلح، تجهیزات اولین اسکادران سامانه اس-۴۰۰ تا اواسط سال ۲۰۲۰ مستقر خواهد شد.

براساس این گزارش، یک روز بعد از دیدار مقامات هند و آمریکا و درخواست واشنگتن برای لغو توافق دهلی نو و مسکو در زمینه خرید این سامانه، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: «اس-۴۰۰ به یک مساله طولانی تبدیل شده است. مشخصا ما از هند که در منطقه ایندو-پاسفیک با چالشهایی روبرو است می‌خواهیم به پلتفرم‌های دفاعی و سیستم‌های ما به عنوان یک پلتفرم کارآمد نگاه کند...»

علاوه بر هند، ایالات متحده آمریکا از ترکیه نیز خواسته است که از خرید سامانه اس-۴۰۰ خودداری کند، درخواستی که از سوی ترکیه رد شده و این کشور تا کنون چندین محموله از این سامانه دفاعی را خریداری و وارد کرده است.

هند و روسیه در سال ۲۰۱۸ یک قرارداد خرید ۵.۴۳ میلیارد یورویی برای خرید پنج سامانه اس-۴۰۰ امضا کرده‌اند.

این درحالیست که آمریکا هر دو کشور هند و ترکیه را به اعمال تحریم‌های شدید در صورت خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ تهدید کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها