افزایش 3 برابری هزینه زندگی در انگلیس

افزایش 3 برابری هزینه زندگی در انگلیس
دوشنبه 9 دی 1398 - 17:51

نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های زندگی در این کشور در پنج سال اخیر نزدیک به سه برابر نرخ تورم افزایش یافته و این مساله در کنار اصلاحات ساختاری در نظام کمک‌ هزینه‌های معیشتی، فشار قابل توجهی روی مردم انگلیس گذاشته است.

العالم ـ اروپا

براساس برآوردهای انجام شده، هر خانوار نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۷ پوند در سال برای پرداخت قبوض اولیه زندگی شامل آب، برق، گاز، مالیات شهرداری و غیره هزینه می‌کند. طبق تحقیقات تارنمای کامپردمارکت (comparethemarket.com) این میزان ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش نشان می‌دهد. همچنین هزینه انرژی بیشترین افزایش را در این مدت تجربه کرده و از یک هزار و ۲۸۹ پوند اینک به یک هزار و ۸۱۳ پوند در سال رسیده است.

« سایمون مک‌کولاک » از کامپردمارکت در این باره می‌گوید: آمارها نشان دهنده افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی در چند سال اخیر است. به گفته او، میانگین هزینه‌های انرژی و بیمه نزدیک به ۶۷۵ پوند نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

از سویی هزینه خط تلفن، اینترنت و حق اشتراک تلویزیون که در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه کرده در محاسبات این شرکت به حساب نیامده است. چنانچه مالیات شهرداری از ابتدای سال جاری میلادی نزدیک به ۴.۵ درصد یعنی دو برابر نرخ تورم افزایش یافته است.

به گزارش نشریه گاردین، این وضعیت در لندن به مراتب بحرانی‌تر است، به این معنی که پایتخت‌نشینان انگلیس سالیانه ۳ هزار و ۱۲۹ پوند در سال بابت مخارج زندگی هزینه می‌کنند که این رقم ۴۰۰ پوند از حد میانگین بیشتر است.

بر اساس این گزارش، بیمه خودرو پس از هزینه‌های انرژی بیشترین افزایش را تجربه کرده به گونه‌ای که در پنج سال گذشته نزدیک به ۱۹ درصد رشد داشته است.
این تحولات در حالی است که براساس برآوردهای انجام شده توسط کمیسیون اندازه‌گیری‌های اجتماعی، نزدیک به ۱۴.۳ میلیون فقیر در انگلیس زندگی می‌کنند که ۲۲ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. از این میزان ۴۹ درصد زیرخط فقر هستند به این معنی که در تامین مکان برای خواب و هزینه‌های روزانه با مشکل مواجه‌اند.

طبق این تحقیقات، ۲۵ درصد افراد بی‌خانمان و آنهایی که در معرض بی‌خانمانی در انگلیس قرار دارند، به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت مشغول به‌کارند، اما درآمد آنان کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

موسسه انگلیسی شلتر (پناهگاه) در گزارشی که به ‌تازگی منتشر کرد آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس را ۳۲۰ هزار نفر تخمین زده است.
بی‌خانمانی در انگلیس از دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۱۰ به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال ۲۰۱۰ به این‌سو هم‌زمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران، رشد بی‌سابقه‌ای را باوجود وعده‌های فراوان آن‌ها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا، فروش واحدهای مسکونی شهرداری‌ها یکی راهکارهایی بود که محافظه‌کاران برای ایجاد مولدهای مالی و ساخت واحدهای کوچک و ارزان‌تر پیشنهاد کردند، اما این مساله به آواره شدن قشر آسیب‌پذیر و گسترش معضل بی‌خانمانی دامن زد.

دولت محافظه‌کار بوریس جانسون اینک قصد دارد تا در راستای سیاست‌های ریاضت اقتصادی، طرح موسوم به « یونیورسال کردیت » را که انتقادهای زیادی به آن وارد است جایگزین کمک هزینه‌های معیشتی مردم انگلیس کند. بر اساس این طرح، افرادی که در مدت مشخصی وارد بازار کار نشوند توسط دولت تحریم و کمک‌هزینه‌ آنها متوقف خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها