نشست فوق العاده پارلمان عراق روز یکشنبه برگزار می‌شود

نشست فوق العاده پارلمان عراق روز یکشنبه برگزار می‌شود
جمعه 13 دی 1398 - 23:21

ریاست پارلمان عراق اعلام کرد که نشست فوق العاده پارلمان این کشور برای بررسی موضوع تجاوز آمریکا به تمامیت ارضی عراق روز یکشنبه برگزار می‌شود.

العالم - عراق

ریاست پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای دلایل به تعویق افتادن نشست فوق العاده پارلمان عراق را از فردا شنبه به روز یکشنبه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به اهمیت نمایندگان و گروه‌های سیاسی برای مراسم تشییع و ختم شهدا که فردا شنبه از بغداد تا نجف برگزار می‌شود، نشست فوق العاده و ویژه بررسی تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق در ساعت یک بعد از ظهر روز یکشنبه پنجم ژانویه 2020 برگزار می‌شود.»

دفتر اطلاع رسانی «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد عراق هم اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی آمریکا از ساعت 10 صبح از میدان الحسنین بغداد آغاز می‌شود.

سازمان الحشد الشعبی هم اعلام کرد که عراقی‌ها فردا پیکرهای شهدای حمله تروریستی آمریکا از جمله سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان را تشییع می‌کنند.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است: «به دنبال تشییع رسمی پیکر شهدا تشییع مردمی هم از درب منطقه سبز به سمت منطقه الجادریه از ساعت 11 صبح شروع می‌شود.»

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

پربیننده ترین خبرها