سفیر سوریه در تهران: شهید سلیمانی در وجدان‌ ملت‌های جبهه مقاومت زنده می‌ماند

سفیر سوریه در تهران: شهید سلیمانی در وجدان‌ ملت‌های جبهه مقاومت زنده می‌ماند
شنبه 14 دی 1398 - 19:55

سفیر سوریه در تهران ترور سردار سلیمانی را تجسم رویکرد جنایت آمیز و خونبار آمریکا برشمرد و گفت: شهید سلیمانی در وجدان‌ ملت‌های جبهه مقاومت زنده خواهد ماند.

العالم - ایران/سیاسی

«عدنان حسن محمود» سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در اظهاراتی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عنوان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی وهم رزمانش که تجسم عینی ارزش‌های فداکاری، دلیری، کرامت و دفاع از حق و حاکمیت و تقویت مقاومت و پایداری در برابر تمامی رویکردهای تجاوز و سلطه‌گری هستند، در وجدان ملت‌های جبهه مقاومت زنده خواهند ماند.

عدنان حسن محمود همچنین گفت: تاریخ صفحات روشنی از نقش مهم سپهبد شهید سلیمانی در شکست تروریسم تکفیری و نقش بر آب ساختن طرح‌های حامیان آن شامل کشورهای عربی و ایالات متحده آمریکا ثبت خواهد کرد.

سفیر سوریه گفت: رهبری، دولت و ملت سوریه با ابراز مراتب همدردی و تسلیت عمیق، خود را در این مصیبت بزرگ شریک ایران دانست و این شهادت را که موجب افتخار و عزت است تبریک و تهنیت می‌گوید.

وی افزود: شهید سلیمانی در تمامی مراحل جنگ تروریستی علیه سوریه در رویارویی با تشکیلات تروریستی تکفیری که از سوی آمریکا و غرب و ابزارهای آنان در منطقه حمایت می‌شوند، در میدان‌های جنگ در کنار ارتش عربی سوریه بوده و در این پیروزها شریک است.

عدنان حسن محمود تاکید کرد: این جنایت ددمنشانه که دولت آمریکا با هدف قراردادن سپهبد سلیمانی و همرزمان وی مرتکب شد، تجسم عینی رویکرد جنایت آمیز و خونبار ایالات متحده آمریکا علیه کشورها و ملت‌هایی است که از کرامت و حاکمیت خود دفاع می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: شهادت سپهبد سلیمانی، دستاوردهای راهبردی جبهه مقاومت در مرحله آتی تا نابودی کامل تروریسم و پایان دادن به حضور غیر قانونی و غیر شرعی نیروهای اشغالگر خارجی در منطقه و تقویت اراده ملت‌ها در پایبندی به اصول حاکمیت ملی و استقلال را تحکیم خواهد بخشید.

پربیننده ترین خبرها