مراسم باشکوه تکریم و یادبود شهادت سردار سلیمانی در عمان + تصاویر

مراسم باشکوه تکریم و یادبود شهادت سردار سلیمانی در عمان + تصاویر
سه شنبه 17 دی 1398 - 22:32

مراسم باشکوه تکریم و یادبود شهادت سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و همرزمان ایشان با حضور سفرا و دیپلمات‌ها، مقامات و شخصیت‌های عمانی، اتباع دیگر کشورها و ایرانیان مقیم شامگاه دوشنبه شانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

در این مراسم که با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان برپا شد، شرکت کنندگان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام بویژه مدافعان راستین بشریت، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همرزمان ایشان را به ملت ایران و دیگر آزادگان جهان تسلیت گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان طی سخنانی در این مراسم با ذکر آیاتی از قرآن کریم، به وفای‌ خداوند در وعده به مومنان را زیباترین تجلیات الهی دانست و تاکید کرد: مراسم تشییع و تجمعاتی با این شور و شعور نشاندهنده محبوبیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان نزد مردم است که در حقیقت انعکاس محبوبیت نزد خداوند است.

وی افزود: چندین میلیون نفر از فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و زبان‌ و نژاد‌های مختلف در سوگ این شهید مخلص اشک ماتم ریختند و بر عشق و اخلاس او نسبت به معبود یگانه اش شهادت دادند.

نوری شاهرودی راه و سیرت شهدای مجاهد والامقام در معامله با خداوند را زیبا و دل انگیز توصیف کرد و اظهار داشت: کدام تمدن می‌تواند یک فرد نظامی را در بالاترین سطح مدیریتی تربیت کند که اینگونه مردم برایش اشک ریخته و در واقع باید گفت ملت ایران در این تشییع باشکوه آسمان را بدوش کشیدند.

سفیر ایران با تاکید بر فرماندهی دلیرانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه های نبرد و مبارزه با داعش و بازگردانی آرامش و امنیت به عراق، سوریه و دیگر کشورها، گفت: او سردار دل‌ها و سرباز عشق و ادب بود؛ عشق، علاقه؛ محبت و صمیمیت با همرزم شهیدش ابو مهدی المهندس باعث شد که در کنار هم بر سفره عند ربهم یرزقون در ملاء اعلی باشند.

بسام الخطیب سفیر جمهوری سوریه نیز طی سخنانی با تجلیل از مقام شامخ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان به نقش بی بدیل آنان در مبارزه با تروریسم و بازگشت امنیت و آرامش به منطقه اشاره کرد و تاکید کرد: این شهدای عزیز قهرمان منطقه هستند و ملت‌های عراق، سوریه و ایران هرگز جانفشانی این شهدای والامقام را فراموش نخواهند کرد.

در ادامه این مراسم همچنین شعر و دکلمه‌ای توسط خواهر شهید رضا خرمی از شهدای مدافع حرم و از همرزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین علی دهمانی از ادبای عمانی در توصیف مقام شامخ شهدای مقاومت قرائت شد که حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

پربیننده ترین خبرها