نظرکده؛

حمله موشکی ایران هیمنه آمریکا را نابود کرد

حمله موشکی ایران هیمنه آمریکا را نابود کرد
جمعه 20 دی 1398 - 17:50

برخی از کارشناسان و سیاست مداران معتقدند که پاسخ ایران به ترور سپهبد قاسم سلیمانی هیبت آمریکا را در هم شکست.

العالم - نظرکده

در همین راستا تعدادی از سیاست مداران معتقدند تا کنون هیچ کس جرات حمله به پایگاه های آمریکا را به طور مستقیم نداشته است، اما ایران که برای جلوگیری از سرکشی آمریکایی ها و پایان یافتن عربده کشی های آنها تصمیم گرفت به این پایگاه ها حمله کند.

از طرفی دیگر کارشناسان مسائل استراتژیک می گویند که خون شهید قاسم سلیمانی نبرد با ایالات متحده را وارد مرحله جدیدی کرده است که در آن خارج کردن آمریکا از منطقه غرب آسیا و پایان دو دهه حضور تروریسم بین المللی که واشنگتن در منطقه ما ایجاد کرده استراتژی گروه های مقاومت می باشد.

در همین راستا آنها با اشاره به کنفرانس خبری سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تشریح جزئیات عملیات حمله به پایگاه عین الاسد افزودند: حضور پرچم گروههای مقاومت در پشت سر سردار حاجی زاده نشان دهنده این است پاسخ موشکی ایران، پاسخی از طرف همه محور مقاومت بود و نه تنها جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرده اند.

پژوهشگران عرصه سیاست نیز پاسخ موشکی ایران را باعث آشفتگی مقامات آمریکایی قلمداد کرده اند، آشفتگی که به تصمیم کنگره آمریکا در ایجاد محدودیت برای رئیس جمهور آمریکا برای اقدام علیه ایران منتهی شد.

پربیننده ترین خبرها