اعتراض فلسطینی های ساکن نابلس به حضور کنسول انگلیس در این شهر/ فلسطینیان خواستار عذرخواهی انگلیس برای اعلامیه بالفور شدند

اعتراض فلسطینی های ساکن نابلس به حضور کنسول انگلیس در این شهر/ فلسطینیان خواستار عذرخواهی انگلیس برای اعلامیه بالفور شدند
پنج‌شنبه 26 دی 1398 - 19:39

دهها فلسطینی ساکن شهر نابلس شمالی واقع در کرانه غربی روز پنجشنبه با تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر به حضور فیلیپ هول کنسول انگلیس اعتراض کردند و خواستار عذرخواهی این کشور از اشتباه تاریخی در بوجود آوردن اسراییل شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه اطلاع رسانی شبکه عربی ۲۱ روز پنجشنبه گزارش داد: تجمع کنندگان در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند همزمان با ورود کنسول انگلیس به ساختمان شهرداری نابلس با سردادن شعارهایی علیه وی، خواستار عذرخواهی انگلیس برای اعلامیه بالفور شدند.

لرد آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه بریتانیا در سال ۱۹۱۷ میلادی مصادف با ۱۲۹۶ خورشیدی، در نامه ۶۷ کلمه‌ای به لرد والتر روتشیلد سیاستمدار و عضو یهودی مجلس عوام انگلیس نوشت که دولت بریتانیا نسبت به ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین موضعی مثبت دارد.

این نامه که سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تأسیس اسرائیل به شمار می رود با عنوان اعلامیه بالفور شناخته می شود.

"خالد منصور " یکی از افراد فعال در کمیته های مخالف اشغالگران اسرائیلی درباره تجمع اعتراض آمیز ساکنان نابلس مقابل شهرداری این شهر همزمان با ورود کنسول انگلیس گفت: مقام های انگلیسی در کشور ما مورد استقبال قرار نمی گیرند زیرا انگلیس در بوجود آوردن اسرائیل از طریق اعلامیه بالفور نقش داشت.

وی افزود: دولت انگلیس نپذیرفته که از مردم فلسطین به خاطر این اعلامیه عذرخواهی و اشتباه تاریخی خود را که موجب اشغال کشور ما شده است، اصلاح کند.

این فرد فعال در کمیته های مخالف اشغالگران اسرائیلی یاد آور شد: کنسول انگلیس یکی از چهره‌های برجسته ای بود که در کنار بنیامین نتانیاهو صدمین سالگرد اعلامیه بالفور را جشن گرفت.

به گزارش ایرنا، مردم و مسئولان فلسطین خواستار آن هستند که انگلیس از بیانیه بالفور که راه را برای استقرار رژیم صهیونیستی در سرزمین تاریخی فلسطین هموار کرد، عذرخواهی کند.

آنها همچنین از لندن خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

پربیننده ترین خبرها