بازتاب راهپیمایی گسترده 22 بهمن در رسانه های عرب زبان/ ۶ هزار خبرنگار و عکاس مراسم راهپیمایی تهران را پوشش دادند

بازتاب راهپیمایی گسترده 22 بهمن در رسانه های عرب زبان/  ۶ هزار خبرنگار و عکاس مراسم راهپیمایی تهران را پوشش دادند
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 15:45

مشارکت گسترده مردم ایران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشورمان و سخنرانی رییس جمهوری در تهران، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی زبان منطقه و جهان داشته است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با پوشش مراسم میلیونی مردم تهران گزارش داد که همزمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، باعث شد تا مردم با در دست داشتن تصاویر این شهید در راهپیمایی ها، یاد او فرمانده را گرامی بدارند.

این رسانه سوری سخنان رییس جمهوری کشورمان را هم پوشش داد و به نقل از دکتر روحانی نوشت: حضور پر شکوه مردم در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین پاسخ به رهبران کاخ سفید آمریکا و واکنشی قوی پس از فشارهای اقتصادی واشنگتن و شهادت سپهبد سلیمانی بود.

سانا همچنین افزود: «عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران نیز در مراسم راهپیمایی مردم تهران حضور داشته است.

القدس العربی: مشارکت بالای مردم با وجود سرمای هوا

تارنمای روزنامه فرامنطقه "القدس العربی" هم در گزارشی، مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی را در شهرهای مختلف ایران و تهران بسیار باشکوه توصیف کرد و نوشت: با وجود سرمای هوا مردم مشارکت بالایی داشتند.

این روزنامه همچنین به پوشش تصویری این مراسم در تهران پرداخت و عکس های متعددی از حضور مردم را در این مراسم در تارنمای خود منتشر کرد.

المنار: بیش از ۶ هزار خبرنگار و عکاس مراسم راهپیمایی تهران را پوشش دادند

تارنمای شبکه خبری المنار لبنان نیز به حضور گسترده مردم در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران اشاره کرد و به نقل از رسانه های داخلی ایران نوشت: بیش از ۶ هزار خبرنگار و عکاس، مراسم راهپیمایی تهران را پوشش می داده اند.

این رسانه سخنرانی دکتر روحانی در مراسم راهپیمایی تهران را نیز در قالب اخبار فوری و مهم، لحظه به لحظه پوشش داد.

شبکه خبری روسیا الیوم و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به پوشش این مراسم پرداختند و برگزاری چهل و یکمین مراسم پیروزی انقلاب اسلامی را در سایه افزایش تنش ها میان تهران و واشنگتن دارای اهمیت خاص خواندند.

پوشش زنده شبکه خبری المیادین

شبکه لبنانی المیادین هم از ابتدای مراسم امروز در قالب ویژه‌برنامه، ابعاد مختلف این راهپیمایی را پوشش زنده داد.

شبکه المیادین با پوشش زنده مراسم راهپیمایی مردم تهران، به حضور پرشکوه مردم در این مراسم اشاره کرد و گزارش داد، مردم با در دست داشتن پرچم‌های ایران و تصاویر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، خود را به مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی رسانده‌اند.

تارنمای این شبکه هم در گزارشی طولانی به ارائه مشروح سخنان دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم ۲۲ بهمن تهران پرداخت.

بازتاب مراسم ۲۲ بهمن در رسانه های عراقی

خبرگزاری «المعلومه» عراق در این باره گزارش داد که امروز در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی گسترده ای در سراسر این کشور برگزار شد.

این خبرگزاری افزود که میلیون ها ایرانی با وجود هوای سرد و بارش برف در برخی استان ها، برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خیابان ها آمدند.

شبکه تلویزیونی «الاباء» در همین زمینه با پخش زنده راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در این مراسم را پاسخ کوبنده به سیاست تهدید و تحریم آمریکا توصیف کرد.

«العهد» نیز دیگر شبکه تلویزیونی عراق بود که حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت زنده پخش کرد.

تلویزیون «الاتجاه» نیز با قطع برنامه های عادی خود از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت زنده این آیین را پوشش داد.

به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور پر شکوه مردم ایران همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها