دوستان ترامپ در خیابان های ایران

دوستان ترامپ در خیابان های ایران
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 16:03

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

امروز شعار یگانه ای که اززبان همه شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن ماه شنیده شد "مرگ بر آمریکا" بود این شعار از زبان ملتی شنیده شد که ترامپ می گوید دوست انهاست و تا آخر باآن ها و در کنار آن ها خواهد ایستاد.

تحلیل:

-در ادامه دشمنی های 41 ساله آمریکا با ایران و طی سال های اخیر و به شکلی ویژه شخص ترامپ با ملت ایران در آخرین اقدام رییس جمهور آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند. پس از این اقدام و در قالب رویکردی جدید و البته به زعم خود نوآورانه ترامپ طی توئیتی برای ایرانیان نوشت من از ابتدای دوره ریاستم با شما ایستادم و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می کنیم... در واقع با این توئیت ترامپ می کوشید تا به زعم خود همدلی ملت ایران با خود را در ترور سردار سلیمانی به دست آورد. در این نگاه متوهمانه از یک طرف ترامپ بر آن بود تا نسبت به جمعیت 50 میلیونی تشییع کننده سردار سلیمانی تجاهل کند و از دیگر سو از اعلام اعتراض و گلایه معترضین به مساله تاسف برانگیز سقوط هواپیمای اوکراینی به نفع خود و دیدگاه های دشمنانه اش نسبت به مردم ایران سوءاستفاده کند.


- ارسال پیام، پیامک، توئیت و حتی ایجاد کانال هایی در نرم افزارهایی مانند تلگرام و... مسبوق به سابقه است وپیشتر توسط اوباما درتبریکات نوروزی ،راه اندازی کانال فارسی نتانیاهو درتلگرام،صفحه توئیتری سفارت مجازی امریکا درتهران وبلاخره توئیتهای فارسی پمپئو تجربه شده والبته بی فایدگی همه انها روشن شده بود.با اینحال ترامپ ترجیح داد از غافله عقب نماند و شانس خود را در همدل ساختن مردم فارسی زبان با خود از راه استفاده از زبان مادری ان ها هم تجربه کند همان مردمی که به ویژه در یک سال اخیر طعم تلخ تهدید، تحریم و بلاخره ترور عزیزترین کسانشان را در کامشان ریخته بود.

- در توئیت فارسی ترامپ از دوستی با مردم ایران سخن به میان آمده بود و امروز معنای این دوستی در تصاویر لگدمال شده ترامپ و شعارهای یک دست میلیون ها ایرانی علیه او و سیاست هایش روشن شد.

- ترامپ در توئیتش گفته بود از شجاعت ایرانیان الهام می گیرد ایا امروز و با مشاهده تصاویر میلیون ها ایرانی دشمن ترامپ، همچنان سرحرفش خواهد ماند و یا به قول کمدین معروف امریکایی "ترودو نووا" تنها شجاعتش را در توئیت زدن به زبانی غیر از زبان مادری آزمایش مجدد خواهد کردو

پربیننده ترین خبرها